Springen naar inhoud

Alweer studiekeuzeproblemen

• Log in om te kunnen reageren

Miker

Miker

• >25 berichten
  • 90 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 07 mei 2008 - 20:27

Hallo,
het stond al een aantal maanden vast dat ik geologie ging studeren, de sid-in in Gent en de info-dag over geologie waren allemaal voer voor mijn opwinding tot studeren van geologie. Helaas keerde dit vandaag om, ik ben naar een extra info-dag geweest naar de klaslokalen zelf en dit viel dik tegen. Het gebouw is net één van het communistisch berlijn in 1950. De technologie loopt 30 jaar achter en het "labo" is een garage met een hippiebus in.
Ik werd er ongemakkelijk van, ik hou namelijk van technologie en en revolutie in technologische sector.
Nu, dat alleen was niet doorslaggevend, de info zelf die ik kreeg was plots veel minder interessant dan de vorige info sessie en de sid-in.
Wat moet ik nu doen, ik voel mij niet goed meer bij geologie. De professoren vertelden mij zo belovende dingen een maand geleden. Ik kreeg dan een beeld van moderne apparaten om gesteenten te dateren met de laatste nieuwe software etc etc etc. Een professor had deze namiddag de opmerking gemaakt dat de stenen de hardware zijn van de geologie, maar ik vrees ervoor dat hij dit letterlijk bedoelde, gezien de geringe en decennia oude hardware die er stond.

Nog maar eens mijn interesses opsommen:
Blijkbaar hou ik van technologie en moet ik altijd de laatste nieuwe dingen hebben.
Toch interesseert het ontstaan van de aarde en het heelal mij, evenals de platentektonik en de dieren die erbij horen.
Ik ben ook graag creatief bezig, maar kan ook wetenschappelijke vakken zeer goed aan.
Ik begrijp de dingen eerder, dan ze vanbuiten te leren.
Ik ben zeer goed in Engels.

Ik zit in mijn laatste jaar moderne talen wetenschappen.

Dat is het zowat denk ik, maar nu is mijn zoektocht naar opleidingen opnieuw begonnen.

Ik wil geen te gemakkelijke opleiding, want ik leg de lat graag hoog.
Zo had ik gedacht aan industrieel ingenieur ivm elektronica en dergelijke. Of geologie, maar dan moderner...
Suggesties zijn welkom.

Alvast bedankt voor uw aandacht

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Iwerke

Iwerke

• >250 berichten
  • 407 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 08 mei 2008 - 07:34

Hallo,

Een verschrikkelijke keuze hé :D

ik kan je aanraden om hier eens te kijken
( onderwijsregister het geeft een overzicht van alle opleidingen, in België)

verder kan ik je alleen maar aanraden om je gevoel te volgen.

Groetjes
Iwerke.
(Hier vind je ook wel enkele nuttige links inverband met studeren. )
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
_-'-.Albert Einstein.-'-_

mathieu_vd

mathieu_vd

• >25 berichten
  • 76 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 08 mei 2008 - 11:24

hou je je vast bij 1 universiteit? Ga ook eens naar de andere universiteiten van België.

Toen ik ging kijken in Gent en Brussel stond mij die omgeving daar niet echt aan. Leuven was het geworden, nooit spijt van gehad.

Miker

Miker

• >25 berichten
  • 90 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 08 mei 2008 - 11:38

hou je je vast bij 1 universiteit? Ga ook eens naar de andere universiteiten van België.

Toen ik ging kijken in Gent en Brussel stond mij die omgeving daar niet echt aan. Leuven was het geworden, nooit spijt van gehad.

Hmm ik heb eens gezocht op het net en ik zie dat alle infodagen in kuleuven gedaan zijn.
Kan ik daar zomaar binnenvallen om een rondleiding te krijgen?

ypsilon

ypsilon

• >5k berichten
  • 11085 berichten
  • VIP

Geplaatst op 08 mei 2008 - 12:48

Je kan altijd eens uitzoeken wanneer de lessen doorgaan en een paar lessen meevolgen o.i.d. Geen mens die er vreemd van zal opkijken :D

Iwerke

Iwerke

• >250 berichten
  • 407 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 08 mei 2008 - 15:11

in leuven gaat zeker niemand raar opkijken als je een les meevolgd of iets dergelijke ( als je natuurlijk wel niet in het midden van de les binnestormt :D )

kdenk wel niet dat je kan opzoeken waar lessen doorgaan als je geen student bent, maar als je wil moet je maar een paar namen van lessen doorgeven en dan wil ik het ook wel even opzoeken.
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.

Miker

Miker

• >25 berichten
  • 90 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 24 mei 2008 - 18:22

Hmm, het zal toch maar bij gent blijven vrees ik. Ik woon niet zo ver van gent, een treinrit is zo een 20-25 min (met al die tussenstoppen).
Als ik naar leuven zou gaan, ben ik minstens een uur onderweg op de trein en nog een 20 minuten om van bus naar school te rijden.
Op kot gaan mag ik niet.

Jammer, ik wou wel naar leuven gaan.

Jona444

Jona444

• >1k berichten
  • 1409 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 26 mei 2008 - 10:57

Gent is nog de slechtste niet. Onlangs uitgeroepen tot beste studentenstad. Al moet ik toegeven dat ik persoonlijk Leuven de max zou vinden :P

Maar ik kan moeilijk van Aalst naar Leuven gaan he :D
Its supercalifragilisticexpialidocious!

Iwerke

Iwerke

• >250 berichten
  • 407 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 26 mei 2008 - 11:39

Gent beste studentenstad? waar dan? :D
in ieder geval, moet je zien dat je overeen komt met je ouders uiteraard. Zij zullen in de meeste gevallen voor de financiëring zorgen dus.
En Gent is ook wel een leuke stad.

Nog een laatste opmerking, het is best dat je kiest voor de "beste" opleiding, en niet de "beste" stad :P

Benm

Benm

• >5k berichten
  • 8789 berichten
  • VIP

Geplaatst op 26 mei 2008 - 12:22

Een keer gaan kijken buiten open dagen en dergelijke om kan natuurlijk gewoon.

Aanschuiven bij een college kan sowieso, kwestie van er gewoon bij gaan zitten. Formeel zal dat misschien niet altijd mogen als niet-student, maar het lijkt me sterk dat iemand er moeilijk over doet. Alleen denk ik dat de kans groot is dat je er weinig van zult begrijpen als je at random bij het zoveelste college in een semester aanschuift.

Verder hoeft een korte rondleiding denk ik geen probleem te zijn - als je gewoon aanklopt bij een practicumzaal of vakgroep omdat je interesse hebt er mogelijk te gaan studeren laat men het denk ik graag even zien.
Victory through technology

Miker

Miker

• >25 berichten
  • 90 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 26 mei 2008 - 16:47

Hmm, het zal toch maar bij gent blijven vrees ik. Ik woon niet zo ver van gent, een treinrit is zo een 20-25 min (met al die tussenstoppen).
Als ik naar leuven zou gaan, ben ik minstens een uur onderweg op de trein en nog een 20 minuten om van bus naar school te rijden.
Op kot gaan mag ik niet.

Jammer, ik wou wel naar leuven gaan.

Ik woon ook tegen aalst, maar toch ben ik nog aan het overwegen om elke dag de trein naar leuven te pakken.
Ik kan tijdens dat uur mijn lessen herhalen?
Of op de laptop zitten?

Iwerke

Iwerke

• >250 berichten
  • 407 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 26 mei 2008 - 18:10

Een keer gaan kijken buiten open dagen en dergelijke om kan natuurlijk gewoon.

Aanschuiven bij een college kan sowieso, kwestie van er gewoon bij gaan zitten. Formeel zal dat misschien niet altijd mogen als niet-student, maar het lijkt me sterk dat iemand er moeilijk over doet. Alleen denk ik dat de kans groot is dat je er weinig van zult begrijpen als je at random bij het zoveelste college in een semester aanschuift.

Verder hoeft een korte rondleiding denk ik geen probleem te zijn - als je gewoon aanklopt bij een practicumzaal of vakgroep omdat je interesse hebt er mogelijk te gaan studeren laat men het denk ik graag even zien.

de kans dat je er inderdaad weinig van zal begrijpen is vrij groot.

en je laatste opmerking over die practicumzaal, daar ben ik nog niet zo heel zeker van. Meestal worden practica's geleid door assistenten ( wat zelf ook maar studenten zijn), en er zijn er natuurlijk waarbij het geen probleem gaat zijn om je even rond te leiden, maar ik denk dat er meer gaan zijn die je liever niet zien komen.
Ik weet niet juist hoe het hier zit op de Kul maar toen ik in het middelbaar zat zijn wij tijdens de blokperiode van de studenten in een hogeschool een dag les gaan volgen. een soort van aangepaste les in de leslokalen waar de studenten normaal zitten.

Ik woon ook tegen aalst, maar toch ben ik nog aan het overwegen om elke dag de trein naar leuven te pakken.
Ik kan tijdens dat uur mijn lessen herhalen?
Of op de laptop zitten?

Ik ken er verschillende die elke dag van aan de zee op en af pendelen. Iets wat enigzins doenbaar is als je niet te veel springuren hebt. en als ze dan toch eens een springuur hebben , dan studeren ze wat in de bibliotheek of gaan iets drinken of iets dergelijke. Natuurlijk als je echt ongeluk hebt en je hebt bijvoorbeeld om 8.30 tot 10.30 les en dan van 16.30 tot 18.30, ja dan zit je wel bijna een hele dag "niets" te doen.

Veranderd door Iwerke, 26 mei 2008 - 18:14

Ike

Ike

• >100 berichten
  • 189 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 12 juli 2008 - 14:18

Goh, misschien is bio-ingenieur iets voor jou. Dat is een pakket met alle wetenschappen + wiskunde.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures