Bestanden overschrijven

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 1

Bestanden overschrijven

Hallo,

Ik ben Mike en ik heb een probleempje.

Ik ben DJ en een soort beheerder van een lokaal radio-station, maar heb een probleem.

We hebben een eigen nieuwsdienst die nieuwsberichten doorstuurt als MP3-bestand,

dit gebeurt via een msn-verbinding, die op automatisch accepteren staat.

De map waar deze bestandjes in terecht komen, wilde ik de eigenschap geven dat als er

een bestandje aangeboden wordt, dat nieuwer is dan degene reeds aanwezig en dezelfde bestandsnaam heeft,

dat de oude automatisch wordt overschreven en dat de oude dan of in de prullebak terecht komt of definitief verwijdert wordt.

Om een lang verhaal kort te maken, een nieuwerder bestandje moet dus een ouder bestandje overschrijven, die dezelfde naam heeft. Het is maar nodig voor 1 mapje, dat op het bureaublad is geplaatst.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen, want ik ben zelf geen computer programmeur

Gebruikersavatar
Lorentziaan
Berichten: 5.079

Re: Bestanden overschrijven

De normale handeling: Als je een bestand met naam X kopieert naar een map waar al een bestand met de naam X in staat dan worden deze bestaande bestand X (vanuit het standpunt van de gebruiker) overschreven. Waarom voldoet dit niet?

Hoe kan de computer/file system nu weten wanneer de ene mp3 nieuwer is dan de bestaande? Wat versta je onder nieuwer? Het filesystem ken alleen tijd dat het werd gemaakt en soms de tijd dat het voor het laatst werd aangepast. Het weet niets over de inhoud van de bestanden.
Any sufficiently analyzed magic is indistinguishable from science.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.



There is no theory of protecting content other than keeping secrets – Steve Jobs

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Bestanden overschrijven