Bestanden overschrijven

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 1

Bestanden overschrijven

Hallo,

Ik ben Mike en ik heb een probleempje.

Ik ben DJ en een soort beheerder van een lokaal radio-station, maar heb een probleem.

We hebben een eigen nieuwsdienst die nieuwsberichten doorstuurt als MP3-bestand,

dit gebeurt via een msn-verbinding, die op automatisch accepteren staat.

De map waar deze bestandjes in terecht komen, wilde ik de eigenschap geven dat als er

een bestandje aangeboden wordt, dat nieuwer is dan degene reeds aanwezig en dezelfde bestandsnaam heeft,

dat de oude automatisch wordt overschreven en dat de oude dan of in de prullebak terecht komt of definitief verwijdert wordt.

Om een lang verhaal kort te maken, een nieuwerder bestandje moet dus een ouder bestandje overschrijven, die dezelfde naam heeft. Het is maar nodig voor 1 mapje, dat op het bureaublad is geplaatst.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen, want ik ben zelf geen computer programmeur

Gebruikersavatar
Lorentziaan
Berichten: 5.079

Re: Bestanden overschrijven

De normale handeling: Als je een bestand met naam X kopieert naar een map waar al een bestand met de naam X in staat dan worden deze bestaande bestand X (vanuit het standpunt van de gebruiker) overschreven. Waarom voldoet dit niet?

Hoe kan de computer/file system nu weten wanneer de ene mp3 nieuwer is dan de bestaande? Wat versta je onder nieuwer? Het filesystem ken alleen tijd dat het werd gemaakt en soms de tijd dat het voor het laatst werd aangepast. Het weet niets over de inhoud van de bestanden.
Any sufficiently analyzed magic is indistinguishable from science.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.



There is no theory of protecting content other than keeping secrets – Steve Jobs

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Bestanden overschrijven

qrnlk schreef:De normale handeling: Als je een bestand met naam X kopieert naar een map waar al een bestand met de naam X in staat dan worden deze bestaande bestand X (vanuit het standpunt van de gebruiker) overschreven. Waarom voldoet dit niet?

Hoe kan de computer/file system nu weten wanneer de ene mp3 nieuwer is dan de bestaande? Wat versta je onder nieuwer? Het filesystem ken alleen tijd dat het werd gemaakt en soms de tijd dat het voor het laatst werd aangepast. Het weet niets over de inhoud van de bestanden.
Dit gaat niet op voor msn messenger. Deze gaat zelf de bestanden hernoemen wanneer een zelfde naam passeert.

Ik zou aanraden om de gedeelde map functie van msn messenger gebruiken, dan kan je zelf oude bestanden verwijderen en de nieuwe uploaden.

Berichten: 2.504

Re: Bestanden overschrijven

Dit gaat niet op voor msn messenger. Deze gaat zelf de bestanden hernoemen wanneer een zelfde naam passeert.


Klopt, meestal merk je dit aan een (2) die bij de bestandsnaam komt te staan...
"Invisible Pink Unicorns are beings of great spiritual power. We know this because they are capable of being invisible and pink at the same time. Like all religions, the Faith of the Invisible Pink Unicorns is based upon both logic and faith. We have faith that they are pink; we logically know that they are invisible because we can't see them."

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Bestanden overschrijven

Ik zou aanraden op zoek te gaan naar andere software. Hebben jullie geen technici in dienst voor zulke problemen?
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Bestanden overschrijven

Ik neem aan dat jullie met een server werken? Dan is dat toch vrij eenvoudig met een php-scriptje te regelen, en dan heb je heel dat gezeur niet.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Bestanden overschrijven

Ik neem aan dat jullie met een server werken? Dan is dat toch vrij eenvoudig met een php-scriptje te regelen, en dan heb je heel dat gezeur niet.


Dan kan je nog beter direct via de ftp connectie werken, dat werkt nog beter.

Reageer