Springen naar inhoud

Levensbeschouwing vrouwenbesnijdenis ethiek

• Log in om te kunnen reageren

Ank.ee

Ank.ee

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 12 mei 2008 - 19:08

Ik ben een werkstuk voor levensbeschouwing over vrouwenbesnijdenis aan het maken.
Ik vind het alleen moeilijk om ethische vragen hierover te stellen... Zouden jullie
mij hierbij willen helpen?

En nog moeilijker vind ik om een 2 levensbeschouwingen (godsdiensten) te kiezen
en te zeggen hoe deen tegenover vrouwenbesnijdenis staan. Ik denk dat het Humanisme
hier tegen is. Het staat niet in de koran of de bijbel, maar er zijn wel moslims en christenen
die besnijdenissen uitvoeren. Maar ik weet eigenlijk geen levensbeschouwing/godsdienst die
wel VOOR vrouwenbesnijdenis is.... Kunnen jullie mij hier alstublieft mee helpen?!!!

Ik moet het morgen inleveren.. :S

Alvast heel heeel heeel erg bedankt!!!

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44881 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 12 mei 2008 - 21:52

Zouden jullie mij hierbij willen helpen?

Vast en zeker wel liefhebbers te vinden

Ik moet het morgen inleveren.. :S

Maar dat is wel ťrg korte termijn :D . Tovenaars surfen hier bij mijn weten niet rond.

Sta me toe te zeggen dat dit wel een extrťme vorm van gebrek aan planning is. :D
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

ntstudent

ntstudent

• >250 berichten
  • 577 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 12 mei 2008 - 23:15

Op de volgende websites kun je wat informatie erover vinden.

http://en.wikipedia....genital_cutting (standaard wikipedia alleen dan in het engels)

http://members.tripo...dreams/FGM.html (waarom ze dat doen, discussiepunt en argumenten voor en tegen volgens mij ook)

Ik hoop dat dit helpt.
To invent something you need to see what everyone sees, do what everybody does and think that nobody has though of.

Ank.ee

Ank.ee

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 12 mei 2008 - 23:40

Dankjewel nog voor de hulp! Ik heb het nog optijd afgekregen, en ja, ik ben te laat begonnen en slecht in plannen :D.
Ik ben zo iemand die 's avonds nog lang doorwerkt.. Heel dom, ik weet het...

Toch bedankt nog!!

Groetjes Anke

wijsneus

wijsneus

• >250 berichten
  • 389 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 08 juni 2008 - 14:59

Ank.ee...Het is niet moeilijk kiezen.
Als er wťl een god was die de mens heeft geschapen,dan is het niet aan de mens om daar dingen af te sijden.
Ook uit respekt voor hoe jouw moeder jou op deze wereld heeft gebracht zou een besnijdenis wel het allerlaatste moeten zijn waaraan je mag denken.
Succes met jouw werkstuk!

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures