Springen naar inhoud

Ruimtemeetkunde

• Log in om te kunnen reageren

jaep

jaep

• >25 berichten
  • 58 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 14 mei 2008 - 20:09

De opgave:

Bepaal de vergelijking van het vlak dat loodrecht staat op de vlakken a <-> -x + 4y -z = 0 en B <-> 7x + 4y - 9z = 4 staat op een afstand 10 van het punt P(0,1,-1)

Voor de vergelijking van dit vlak heb ik dus al 2 richtingsvectoren, namelijk de 2 normaalvectoren van de van de 2 andere vlakken.

Hoe moet ik verder? ..Ik ken de formule voor de afstand tussen vlak en punt...

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Safe

Safe

• >5k berichten
  • 9904 berichten
  • Pluimdrager

Geplaatst op 14 mei 2008 - 21:14

Loodrecht beide vlakken betekent: loodrecht de snijlijn van die vlakken. Dus de rv van de snijlijn is normaalvector van het gevraagde vlak. Tenslotte de derde eis toepassen.

stoker

stoker

• >1k berichten
  • 2746 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 14 mei 2008 - 21:41

spoed : afstand tussen twee punten op de kromme(schroeflijn), als de parameter 1 keer een periode heeft doorlopen.

TD

TD

• >5k berichten
  • 24049 berichten
  • VIP

Geplaatst op 14 mei 2008 - 22:23

Heb je het vectorieel product gezien? Het vectorieel product van de normaalvectoren van de gegeven vlakken, geeft de normaalvector van het gewenste vlak. Op die manier ken je al a, b en c in de standaardvorm ax+by+cz+d = 0. Ken je ook een formule voor de afstand van een punt tot een vlak in deze standaardvorm? Gebruik dit om d te bepalen.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures