Stoom genereren

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 13

Stoom genereren

Hallo,

Voor een opdracht voor mijn studie wil ik op schaal een testopstelling maken voor een stoomcabine. Alleen hoe wordt de stoomgemaakt die wordt gebruikt in een stoomcabine.

Ik had het idee om het stoom uit de fluitketel/waterkoker te gebruiken alleen is dit volgens mij niet vergelijkbaar met de stoom in een stoomcabine.

Heeft iemand enig idee hoe ik deze stoom kan creeren voor mij testopstelling.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Gebruikersavatar
Berichten: 577

Re: Stoom genereren

Stoomcabine als in: Afbeelding?
To invent something you need to see what everyone sees, do what everybody does and think that nobody has though of.

Berichten: 13

Re: Stoom genereren

Inderdaad ja,

Een stoomcabine voor prive gebruik.

Berichten: 13

Re: Stoom genereren

Nobody??

Of ben ik te ongeduldig???

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.244

Re: Stoom genereren

Geen idee of je te ongeduldig bent of niet, maar dit is nou niet bepaald een alledaagse vraag. Ik weet bijvoorbeeld niet eens van het bestaan van dit soort dingen af..... Geen idee of dat al of niet een ernstig gebrek in mijn opvoeding is :D .

Hoe die stoomgenerator er exact uitziet is minder belangrijk dan het vermogen dat je plaatst denk ik. Een waterketeltje van een kilowatt zou wel eens een (voor zo'n ding) zielig pluimpje stoom kunnen produceren. Om een litertje water te verkoken heb je al 2 260 000 J nodig. Aan 1000 W duurt dat 2 260 seconden, dat is ruim meer dan een half uur.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 13

Re: Stoom genereren

Ja,

ligt niet aan de opvoeding denk ik hoor!

Maar ik maak een schaalmodel van 1:10 en dacht het ook met een waterkoker na te bootsen, alleen uit de waterkoker komt meer doorzichtige stoom, terwijl de stoomcabines gevuld zijn met een soort mist van stoom!

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.244

Re: Stoom genereren

Is dat dan wel stoom, en geen nevel van heet water?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 13

Re: Stoom genereren

Tja,

Ze noemen het een stoomcabine, maar de temp ligt zo rond de 50 graden celsius. Moeilijk, het lijkt meer op een nevel van heet water ja en geen pure stoom!

Gebruikersavatar
Berichten: 577

Re: Stoom genereren

Verschilt dit met een sauna? Want zo niet, dan is het enige wat je hoeft te doen, is hete kolen kopen en dan water erover heen gieten... of zie ik dit verkeerd? Verder denk ik niet dat dit echt stoom is...
To invent something you need to see what everyone sees, do what everybody does and think that nobody has though of.

Reageer