Springen naar inhoud

Examentips

• Log in om te kunnen reageren

reinaldinho

reinaldinho

• 0 - 25 berichten
  • 8 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 16 mei 2008 - 15:56

Ik sta op het punt om aan mijn VWO 6 examen NT te beginnen en nu vroeg ik me af of hier ook mensen zijn die weten wat belangrijk is om te leren en wat minder belangrijk is. En hoe je het best te werk kunt gaan tijdens een examen. Bij de oefenexamens scheikunde had ik vaak moeite om een reactievergelijking uit de tekst te halen hebben jullie hier ook tips voor. En bij natuurkunde heb ik juist moeite met het opstellen van een model en de richting van de lorentzkracht aangeven in een stroomschakeling je kunt de lorentzkracht normaal gesproken vinden met de linkerhandregel vinden maar in een stroomschakeling heb ik hier moeite mee omdat door een spoel de richting soms omdraait:S. En wat zijn jullie ervaringen met dingen als tijdnood bij een examen en kun je het best moeilijke vragen eerst overslaan of er meteen mee beginnen? Vertel me alles :D

Alvast bedankt

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44835 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 16 mei 2008 - 17:59

Ik heb qua stof geen tips voor je. Maar wl drie andere die bij de modernere Nederlandse examens belangrijker en belangrijker worden.

• LEES
  • LEES
  • LEES
Ik zie veel onnodige punten verloren door het niet goed tot je door laten dringen wat ze nou eigenlijk van je willen weten, en wat ze je nou precies voor set gegevens daarvoor geven.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

dirkwb

dirkwb

• >1k berichten
  • 4172 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 16 mei 2008 - 18:03

Ik zie veel onnodige punten verloren door het niet goed tot je door laten dringen wat ze nou eigenlijk van je willen weten, en wat ze je nou precies voor set gegevens daarvoor geven.

Verschilt dat voor VWO en VMBO-t of is het hetzelfde?
Quitters never win and winners never quit.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures