De verwarring over psychologie

Reageer
Berichten: 1

De verwarring over psychologie

Heee,

Aller eerst hoop ik dat iemand mijn bericht leest, want ik ben na het doorspitten van dit forum een beetje in de war geraakt over de opleiding psychologie.

Ik zie dat sommige berichten wel van een erg lange tijd terug zijn, dus hopelijk wordt het forum toch nog wel zo nadrukkelijk bekeken dat iemand mijn bericht leest.

Ten tweede dan een korte inleiding. Ik ben scholier die twijfelt tussen de studies Psychobiologie en Psychologie en graag dieper op het verschil tussen Psychobiologie en de masteropleiding neuropsychologie wil in gaan.

Dan nu mijn verwarring;

Ik las op dit forum dat de studie van psychologie zich niet richt op het praten met mensen/genezen van mensen? Dat je daarvoor beter geneeskunde kan studeren?

Maar bij geneeskunde leer je toch niet hoe de mensen op je reageren en dus niet wat de juiste mentale behandeling is?

Ik begrijp juist van de informatie die wordt gegeven van psychologie, zowel op tv als internet, dat dit juist wel de bedoeling is van dit vak. Afgezien van dit forum.

Moet je om bijv. in de psychiatrie te gaan werken, juist geen psychologie studeren? Is dit een misvatting?

Als iemand toch al de tijd heeft om mijn bericht te lezen, kan je dan ook misschien het verschil tussen de psychobiologie en neuropsychologie geven?

Van psychobiologie heb ik, ook op dit forum, vernomen, wel van berichten uit 2004/2005, dat de relatie tussen de biologie en psychologie niet zo duidelijk wordt weergegeven in deze studie. Omdat deze berichten van min 3jaar terug zijn vraag ik mij af of dit nog steeds het geval is, of dat er inmiddels een aanpassing is gemaakt om ze meer met elkaar in verband te leggen (?).

Oew, het bericht is toch wel iets langer geworden dan verwacht.

Ondanks dat hoop ik toch echt dat iemand wilt reageren!

Groetjes (:

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: De verwarring over psychologie