Springen naar inhoud

Scheikunde po percentage oxaalzuur bepalen

• Log in om te kunnen reageren

Mscheikunde

Mscheikunde

• 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 19 mei 2008 - 14:45

Hoi!
Voor scheikunde 1 moet ik een po maken naar aanleiding van enkele zelf uit te voeren proefjes. Nu heb ik vandaag de opdracht gekregen (bestaande uit 1 regel!) en moet hier een practicum bij verzinnen om zo aan het antwoord te komen. Nu heb ik werkelijk geeeeen idee hoe ik dit moet gaan doen, ik kan helemaal niets met mijn opdracht, dus daarom roep ik jullie hulp in. Mijn opdracht luidt als volgt:
Ontwerp een proef om het percentage oxaalzuur te bepalen in een oplossing die azijnzuur en oxaalzuur bevat. Maak gebruik van zuur-basetitraties en redoxtitraties.

WIE O WIE KAN MIJ VERTELLEN WAT TE DOEN? :P :D

Alvast bedankt voor jullie hulp!
Groetjes, Anna (5vwo)

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Marko

Marko

• >5k berichten
  • 8935 berichten
  • VIP

Geplaatst op 19 mei 2008 - 22:08

Zoals de opdracht luidt moet je gebruikmaken van zuur-basetitraties en redoxtitraties. Dat betekent dus dat je gebruik moet maken van zuur-basereacties en redoxreacties. De twee stoffen in je oplossing zijn allebei zuren en reageren dus in een zuur-basereactie. Slechts een van de 2 stoffen reageert echter in een redoxreactie. Je kunt dus met de zuur-basetitratie de totale hoeveelheid van beide stoffen bepalen, en met de redoxtitratie de hoeveelheid van een van die stoffen. Daarmee kun je het percentage dus berekenen.

Nu je de achtergrond van de proef kent is het tijd om zelf een aantal dingen te gaan bedenken/opzoeken. Ik ga ervan uit dat je nog een hoop vragen hebt. Probeer die eens systematisch op te schrijven, en probeer dan eens na te gaan waar je het antwoord op die vragen zou kunnen vinden. Die vrage, en de antwoorden erop, vormen uiteindelijk een groot deel van je verslag. Mocht je er niet uitkomen, dan kun je ze uiteraard hier stellen.

Een laatste opmerking: Laat jezelf niet hinderen door wat je niet weet. Minstens zo belangrijk is op te schrijven wat je al wel weet, bijvoorbeeld over titraties en hoe je die uitvoert.

Cetero censeo Senseo non esse bibendum

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures