Constructie- en sterkteleerforum

Moderator: physicalattraction

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Constructie- en sterkteleerforum

Er is een speciaal forum voor al je bouwkundige en werktuig(bouw)kundige vragen aangemaakt.

Deze kun je vinden in het Praktische en Overige Technische Wetenschappen forum.

Ook al vallen bouwkunde en werktuigbouwkunde vragen onder mechanica en sterkteleer, stel ik voor dat je al je bouwkundige en werktuigbouwkundige vragen in dat forum plaatst. Zo kunnen we onderwerpen beter organiseren.

Constructie- en sterkteleer

Mechanica in (werktuig)bouw

Berichten: 4.502

Re: Constructie- en sterkteleerforum

Goed idee,ik zag er al naar uit!

Berichten: 4.246

Re: Constructie- en sterkteleerforum

Ik snap eerlijk gezegd niet waarom sterkteleer ook in dat forum staat. Is het niet handiger een constructieforum te maken en een mechanica en sterkteleer zo te laten staan?
Quitters never win and winners never quit.

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Constructie- en sterkteleerforum

Een voorstel is dat "Mechanica en Sterkteleer" (het huidige forum onder natuurkunde) zal hernoemd worden naar "Klassieke mechanica", hetgeen volgens mij de lading goed dekt. Je hebt gelijk dat het wat verwarrend is dat sterkteleer nu op beide plaatsen staat, even afwachten wat de consensus zal worden :D
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Berichten: 4.246

Re: Constructie- en sterkteleerforum

Een voorstel is dat "Mechanica en Sterkteleer" (het huidige forum onder natuurkunde) zal hernoemd worden naar "Klassieke mechanica", hetgeen volgens mij de lading goed dekt. Je hebt gelijk dat het wat verwarrend is dat sterkteleer nu op beide plaatsen staat, even afwachten wat de consensus zal worden :P
Prima! Hier kan ik mee leven :D
Quitters never win and winners never quit.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Constructie- en sterkteleerforum

We willen het forum mechanica in Natuurkunde theoretischer houden. Constructie- en sterkteleer krijgen dus een apart forum in Praktische en overige Wetenschappen.

Het mechanicaforum bestaat tegenwoordig voor verreweg het grootste deel uit dit soort vragen, zodat de klassieke mechanica-vragen een beetje ondergesneeuwd raken.

\\edit: en de term Sterkteleer is dan uiteraard overbodig geworden, zoals TD zegt :D
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Reageer