Springen naar inhoud

Franse moderator

• Log in om te kunnen reageren

oktagon

oktagon

• >1k berichten
  • 4502 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 20 mei 2008 - 10:41

1.Darrende op een frans forum kreeg ik de vraag van een moderator naar Symbolen en ik vertelde wat over Latex en dat ik dat op dit forum kon gebruiken.

Hij werkte er wel prive mee,maar kende niet de mogelijkheid om dat op hun forum te plaatsen.

Kunnen jullie dit uitleggen of is dat een forum-secret.

2.Hoe kan een buitenlander zich aanmelden voor dit forum en op de entree en verdere vensters van dit forum een standaard text in zijn taal zetten.(frans,duits,engels)

Ik kan dit wel bij franse forums doen,ergens gewenste taal invullen oid.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Ruben01

Ruben01

• >1k berichten
  • 2902 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 20 mei 2008 - 11:01

Wat voor een forum is het ?
Wanneer het een phpBB forum is dan denk ik dat je het makkelijkst geholpen kan worden op hun franse forum, daar zijn verschillende topics waar een uitleg staat over LaTex integreren op een forum.

Voorbeeld: http://forums.phpbb-...t=Latex#p997580
BOINC mee met het WSF-team: <a href="http://www.wetenscha...howtopic=60653" target="_blank">http://www.wetenscha...topic=60653</a>

oktagon

oktagon

• >1k berichten
  • 4502 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 20 mei 2008 - 15:09

Dit is een verhaal om iets te doen zonder Latex;het is wel een symb.programma,ik geef de URL door,bedankt!

Miels

Miels

• >5k berichten
  • 14506 berichten
  • Beheer

Geplaatst op 20 mei 2008 - 22:32

Kunnen jullie dit uitleggen of is dat een forum-secret.

vraag 1: nee; vraag 2: ja :P
We hebben LaTeX jaren geleden eerst aan de praat gekregen op phpBB (dat is redelijk goed te doen), dat was -met een dosis programmeerwerk- overgezet naar Invision. Daarna is er een nieuwe versie van Invision uitgekomen, waarna heel de programmatuur op z'n kop moest worden gezet. Dat uitleggen is eigenlijk niet te doen. En daarmee is integratie van LaTeX in (een nieuwe versie van Invision) voor zover wij weten schaars en gelijk een "forum-secret" :D

Hoe kan een buitenlander zich aanmelden voor dit forum en op de entree en verdere vensters van dit forum een standaard text in zijn taal zetten.(frans,duits,engels)

Dat kan niet. We zijn een forum dat zich expliciet richt op Nederlandstalige gebruikers. We willen dus dat mensen het forum in een andere taal bezoeken. Gezien de modificaties die wij gebruiken en de waarde die we hechten aan correct taalgebruik zou introductie daarvan een onevenredige belasting met zich mee brengen.

Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Phys

Phys

• >5k berichten
  • 7556 berichten
  • VIP

Geplaatst op 20 mei 2008 - 23:39

We zijn een forum dat zich expliciet richt op Nederlandstalige gebruikers. We willen dus dat mensen het forum in een andere taal bezoeken.

daar mist een 'niet' natuurlijk :D

We zijn een forum dat zich expliciet richt op Nederlandstalige gebruikers. We willen dus niet dat mensen het forum in een andere taal bezoeken.

Never express yourself more clearly than you think.
- Niels Bohr -

oktagon

oktagon

• >1k berichten
  • 4502 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 21 mei 2008 - 06:48

Bedankt voor jullie antwoorden;ik dacht een eindje te ver europees en het leek me interessant om bijv.ook andere EU-geinteresseerden te laten genieten van hollandse denkwijzen en dan hun reacties te vernemen.

Gezien we nog geen gemeensch.taal hebben,had dan engels als voertaal voor dergelijke bezoekers kunnen worden geeist.

Van meneer Miels verwacht ik nog een berichtje hoe ik mijn donatie voor 2008 kan overmaken;er staan ergens een hele serie nummers vermeld,das voor een hollander wat verwarrend!
Graag bank/gironummer,naam (Miels?),plaats (Eindhoven?),c'est ca!?
[edit door Miels: zie je mailbox!]

stoker

stoker

• >1k berichten
  • 2746 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 21 mei 2008 - 07:04

Bedankt voor jullie antwoorden;ik dacht een eindje te ver europees en het leek me interessant om bijv.ook andere EU-geinteresseerden te laten genieten van hollandse denkwijzen en dan hun reacties te vernemen.

je zal het moeten stellen met de belgische denkwijzen en reacties.

Ruben01

Ruben01

• >1k berichten
  • 2902 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 21 mei 2008 - 09:10

Dit is een verhaal om iets te doen zonder Latex;het is wel een symb.programma,ik geef de URL door,bedankt!

Wanneer de persoon die het LaTex pakket wil installeren op een phpBB forum Engels kan dan kun hij/zij best eens kijken op het Engelse phpBB forum.
Daar staan een aantal zeer goeie en makkelijk te installeren modificaties.
Zoals Miels zegt is het op phpBB niet zo moeilijk en moet je zelf eigenlijk niks van programmeren kennen (heb het zelf ook al kunnen installeren).

Ook de uitleg van de BB-codes om dan makkelijk LaTex tussen te zetten kun je terugvinden op het engelstalige forum (op het franse waarschijnlijke ook wel maar mijn franse zoekcapacteiten op het internet zijn niet zo goed als mijn engelse :D )
BOINC mee met het WSF-team: <a href="http://www.wetenscha...howtopic=60653" target="_blank">http://www.wetenscha...topic=60653</a>

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures