Pm gratis stroom door de golven te laten "trappen"!

Moderators: jkien, Xilvo

Gebruikersavatar
Berichten: 43

Pm gratis stroom door de golven te laten "trappen"!

Zoals al vaak wordt beweerd dat er een oplossing is om stroom te maken uit niets, doe ik dat nu ook!

Alleen ik beweer dat er meerdere manieren zijn om het te realiseren!

Een van die manieren heb ik al (gedeeltelijk) beschreven in Theorieontwikkeling.

Nu zijn er meerdere wegen die naar Rome lijden, ik heb b.v. een manier om de golven te laten fietsen!

Dit benodigd natuurlijk wel opheldering.

Het is (zoals alles in het leven) relatief eenvoudig om dit te doen realiseren.

De zee zit vol met ongebruikte energie die in vorm van golven naar de kust komen, maar we moeten die energie omzetten in een bruikbare kracht!

Hoe kan men(s) dit doen?

Denk eens aan een fiets.

Wanneer je trapt op de pedalen dan geblokkeerd het vrijloop systeem en zet de kracht op het wiel.

Draaien we nu de zaak om en draaien het wiel in rijrichting, dan loopt de trapper mee.

Het is jouw eigen energie die het wiel laat draaien, maar dit kan ook anders!

Stel je eens een lange as voor die op de bodem van de zee ligt voor de kust, en zet er schoten op.

Deze schoten zijn net pedels, wanneer een golf tegen een schot komt drukt hij deze plat!

Hierdoor wordt de as waar het schot zich op bevindt een stukje gedraaid! (je trapt 1 halve slag)

Maar golven komen meestal in een boog aan wal.

Een rechte as ervoor zorgt dat het tijdstip van het trappen van een golf over de lengte van die as met tal van trappers op verschillende tijden trappen.

Met een golf kunnen wel 100 of meer van deze "trappers" iedere keer een zetje geven op een en de zelfde as.

Je kunt het ook zien als een hele lange tandem fiets!

Naar voren trappen (van de zee naar de kust) wordt door het water gedaan, nu dan de vrijloop.(uitrollen)

Wanneer een golf het schot/peddel/trapper heeft plat gedrukt, zorgt een luchtkamer ervoor dat de trapper weer omhoog gaat staan, klaar voor de volgende golf!

Omdat er meerdere trappers op verschillende tijden kracht leveren aan die ene as, zal deze dus continu worden aangedreven door onvermoeibare energie!

Dit zou ook in principe werken op wind, maar water is ca 700keer sterker als wind!

Op plaatsen waar de golven in rechte lijnen op het land af komen kan men(s) de as schuin leggen!

Dit zorgt ervoor dat wanneer de eerste golf is uitgewerkt bij het einde van de as, er een nieuwe golf weer bezig is met de eerste trappers aan te trappen!

Dit is een onuitputbare energiebron die dag en nacht werkt!

Het kan en zal overal voor worden gebruikt want het is zeer krachtig.

Bijvoorbeeld kan men(s) een dynamo erop laten draaien om stroom op te wekken, GRATIS STROOM!

Dit is een feilloos systeem, en de mogelijkheden zijn extreem!

Voor zover ik het heb uitgewerkt is er GEEN PROBLEEM waarvoor ik geen oplossing voorzien heb!

Dus laat maar komen die kritiek :D

Iedereen die hier vragen over heeft mag zich natuurlijk melden, ik zal proberen alles te verduidelijken!

De wetenschap heeft zich te veel vast gezet op het idee dat het onmogelijk is om gratis energie te produceren!

Ik wil bij deze BEWIJZEN dat er degelijk wel meer dan een manier bestaat om het te realiseren.

Met de vriendelijke groeten van World Saver. :P

P.S. Ik zal hier ook nog een paar illustratie´s voor maken en ze plaatsen wanneer ik ze klaar heb! :P

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Pm gratis stroom door de golven te laten "trappen"!

Dus? Energie uit golven halen is al lang geen idee meer. Het wordt al zelfs toegepast, zij het in pilot projecten:

http://ocsenergy.anl.gov/guide/wave/index.cfm
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gebruikersavatar
Berichten: 43

Re: Pm gratis stroom door de golven te laten "trappen"!

Bart schreef:Dus? Energie uit golven halen is al lang geen idee meer. Het wordt al zelfs toegepast, zij het in pilot projecten:

http://ocsenergy.anl.gov/guide/wave/index.cfm
Daar kun je wel gelijk in hebben, maar de manier waarop ze op die site energie opwekken is wel totaal anders!

Ik heb daarom eens een illustratie gemaakt van hoe dit in z´n werk gaat!

Voor zover ik weet is er niets die op deze manier gedaan wordt(ook geen piloot projecten) en aangezien het heel eenvoudig te maken valt denk ik dat we er toch maar eens serieus naar moeten gaan kijken!

Want er zijn meerdere manieren om naar Rome te geraken!

Met vriendelijke groeten van World Saver.
Bijlagen
trappers.GIF
trappers.GIF (13.59 KiB) 1179 keer bekeken

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Pm gratis stroom door de golven te laten "trappen"!

Voor zover ik weet is er niets die op deze manier gedaan wordt(ook geen piloot projecten) en aangezien het heel eenvoudig te maken valt denk ik dat we er toch maar eens serieus naar moeten gaan kijken!
Ik zou zeggen, maak eens een paar berekeningen en doe wat computer simulaties. Dan weet je of jouw weg naar Rome een goed alternatief is.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gebruikersavatar
Berichten: 43

Re: Pm gratis stroom door de golven te laten "trappen"!

Ik zou zeggen, maak eens een paar berekeningen en doe wat computer simulaties. Dan weet je of jouw weg naar Rome een goed alternatief is.
Ja Bart, dat zou ik heel graag doen maar helaas weet ik niet hoe deze berekeningen te maken en ook weet ik niet hoe computersimulatie´s te maken.

Als jij het wel kunt en wilt, dan wil ik je vragen of je niet wilt delen in de opbrengst.

Want dat wat ik gezien heb op de site werkt wel, maar gebruikt de kracht niet optimaal!

Dit zeg ik omdat de dingen die ze daar hebben op het water drijven, en gebruik maken van de golven die beweging omzetten in stroom.

Bij mijn systeem gebruik ik de hele golf, en niet alleen wat boven water beweegt.

Volgens mij is dit zo simpel dat het niet anders als werken kan!

Of zie je ergens een foutje in de constructie die ik over het hoofd heb gezien?

Ik zou zeggen dat de opbrengst voor ons beiden genoeg zou zijn.(50/50)

Mijn vaardigheden op computer gebied gaan niet veel verder als de illustratie´s maken in paint.

Dus wanneer je snapt wat ik probeer duidelijk te maken, dan kunnen we snel heel rijk worden!

Hoop dat je er eens goed serieus over nadenkt en dit voorstel aanneemt!

Met vriendelijke groeten van World Saver.

P.S. De illustratie is onduidelijk weergegeven in verkleind formaat, in groot formaat wordt het duidelijker! :D

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Pm gratis stroom door de golven te laten "trappen"!

Je hoeft niet meteen te gaan rekenen als je daarmee problemen hebt. Maar probeer eens te beredeneren.

Je zegt zelf al: water is vele malen sterker dan wind. De "peddels" waar je het over hebt, moeten dus ook behoorlijk sterk zijn om die kracht te kunnen verdragen, iets wat zeker een punt van de ontwerpdiscussie zal worden omdat het toch behoorlijk grote dingen worden als ik het zo zie.

Deze zware dingen worden met een actieve kracht platgedrukt. Vervolgens wil je ze passief, met lucht, optillen. Het drijfvermogen van dat bovenste stuk moet voldoende zijn om die zware dingen in het geheel weer op te richten. Dat zal toch een ENORME luchtkamer worden, zelfs al gebruik je helium.

Je kunt voor jezelf ook eens een proefje doen. Pak een metalen staaf en knoop daaraan een (opgeblazen) ballon. Gooi die in het water en kijk wat er gebeurt. Zinkt het geheel, dan moet je er een extra ballon bijdoen. Ga zo door totdat je ballonnen blijven drijven of zweven in het water.

Dan komt proef 2: pak een grote bak met water, een tuinslang en je staaf met ballonnen. Bevestig de onderkant van je staaf op de bodem van de waterbak. Creër in de bak met water een stroming met behulp van je tuinslang. Een flinke. Als het goed is, valt je staaf plat, zoals je getekent hebt. Doe dan de kraan dicht, wacht 3 tellen en kijk hoever je staaf weer omhoog komt. Gaat dit snel genoeg? Of moet je nog meer drijfvermogen hebben? Dan komen er dus weer balonnen bij.

Je zult dan zien dat je heel wat balonnen nodig zult hebben om te bereiken wat je wil. Schaal dat in gedachten op naar zeeformaat, en je zult een idee hebben over drijfvermogen je peddels moeten hebben.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 43

Re: Pm gratis stroom door de golven te laten "trappen"!

Ger schreef:Je hoeft niet meteen te gaan rekenen als je daarmee problemen hebt. Maar probeer eens te beredeneren.

Je zegt zelf al: water is vele malen sterker dan wind. De "peddels" waar je het over hebt, moeten dus ook behoorlijk sterk zijn om die kracht te kunnen verdragen, iets wat zeker een punt van de ontwerpdiscussie zal worden omdat het toch behoorlijk grote dingen worden als ik het zo zie.

Deze zware dingen worden met een actieve kracht platgedrukt. Vervolgens wil je ze passief, met lucht, optillen. Het drijfvermogen van dat bovenste stuk moet voldoende zijn om die zware dingen in het geheel weer op te richten. Dat zal toch een ENORME luchtkamer worden, zelfs al gebruik je helium.

Je kunt voor jezelf ook eens een proefje doen. Pak een metalen staaf en knoop daaraan een (opgeblazen) ballon. Gooi die in het water en kijk wat er gebeurt. Zinkt het geheel, dan moet je er een extra ballon bijdoen. Ga zo door totdat je ballonnen blijven drijven of zweven in het water.

Dan komt proef 2: pak een grote bak met water, een tuinslang en je staaf met ballonnen. Bevestig de onderkant van je staaf op de bodem van de waterbak. Creër in de bak met water een stroming met behulp van je tuinslang. Een flinke. Als het goed is, valt je staaf plat, zoals je getekent hebt. Doe dan de kraan dicht, wacht 3 tellen en kijk hoever je staaf weer omhoog komt. Gaat dit snel genoeg? Of moet je nog meer drijfvermogen hebben? Dan komen er dus weer balonnen bij.

Je zult dan zien dat je heel wat balonnen nodig zult hebben om te bereiken wat je wil. Schaal dat in gedachten op naar zeeformaat, en je zult een idee hebben over drijfvermogen je peddels moeten hebben.
Volgens mij snap je niet wat ik pressies bedoel,Hoezo meer ballonnen aan de stang maken, ik wil de stang(as) op de bodem houden!

En de schotten hoeven naar mijn mening niet zo groot en zwaar te zijn dat er helium nodig zou zijn!

Je heb zeker gelijk dat er een enorme kracht op komt die onderaan de as moet worden doorgegeven, maar daarvoor hoeft het bovenste deel niet zwaar te zijn.

Vergelijk het van mijn part met een vis dobber die een packman loodje onderaan heeft.

(pacman lood is een te zwaar lood voor de dobber aan de haak)

Wanneer ik dat in een beekje gooi en zet de dobber op de diepte van het water, dan zal mijn dobbertje onderwater gedrukt worden door de stroming.(de golf)stopt de stroming dan komt het dobbertje weer recht te staan.

(misschien een wat rare vergelijking)Het pacman lood is dan ff de as!

De as moet op de bodem staan d.m.v. betonen gewichten met daarop (kogel)lagers!

De paddels kunnen worden gemaakt van plastic en worden bevestigd op de as met b.v. stalen verbindingen!

Ik begrijp niet wat ik zou moeten herkennen aan de ballonnen, die zullen zich altijd naar boven toe orienteren.

En er ballonnen aan maken tot de as drijft is zeker mogelijk, maar heeft in zoverre weinig tot niets met mijn systeem te maken.

Het enige wat ik wellicht zou kunnen veranderen aan het ontwerp is de peddels een V vorm te geven met de punt naar de kust toe, dit om de kracht van het inkomende water optimaal te vangen en het terug komende water zo min mogelijk weerstand te geven!

Het lijkt me toch zeker mogelijk om dit te maken, met materiaal van tegenwoordig.

Sorry dat ik niet op schaal heb getekend, daardoor zien de schotten wellicht groot en zwaar uit!

World Saver.

Gebruikersavatar
Berichten: 43

Re: Pm gratis stroom door de golven te laten "trappen"!

Worldsaver schreef:Volgens mij snap je niet wat ik pressies bedoel,Hoezo meer ballonnen aan de stang maken, ik wil de stang(as) op de bodem houden!

En de schotten hoeven naar mijn mening niet zo groot en zwaar te zijn dat er helium nodig zou zijn!

Je heb zeker gelijk dat er een enorme kracht op komt die onderaan de as moet worden doorgegeven, maar daarvoor hoeft het bovenste deel niet zwaar te zijn.

Vergelijk het van mijn part met een vis dobber die een packman loodje onderaan heeft.

(pacman lood is een te zwaar lood voor de dobber aan de haak)

Wanneer ik dat in een beekje gooi en zet de dobber op de diepte van het water, dan zal mijn dobbertje onderwater gedrukt worden door de stroming.(de golf)stopt de stroming dan komt het dobbertje weer recht te staan.

(misschien een wat rare vergelijking)Het pacman lood is dan ff de as!

De as moet op de bodem staan d.m.v. betonen gewichten met daarop (kogel)lagers!

De paddels kunnen worden gemaakt van plastic en worden bevestigd op de as met b.v. stalen verbindingen!

Ik begrijp niet wat ik zou moeten herkennen aan de ballonnen, die zullen zich altijd naar boven toe orienteren.

En er ballonnen aan maken tot de as drijft is zeker mogelijk, maar heeft in zoverre weinig tot niets met mijn systeem te maken.

Het enige wat ik wellicht zou kunnen veranderen aan het ontwerp is de peddels een V vorm te geven met de punt naar de kust toe, dit om de kracht van het inkomende water optimaal te vangen en het terug komende water zo min mogelijk weerstand te geven!

Het lijkt me toch zeker mogelijk om dit te maken, met materiaal van tegenwoordig.

Sorry dat ik niet op schaal heb getekend, daardoor zien de schotten wellicht groot en zwaar uit!

World Saver.
Ik had je in eerste instantie verkeerd begrepen, de stang wil je dus vergelijken met zo´n peddel.

Maar als die peddels nu houten planken zouden zijn dan heb ik wellicht niet eens een ballon nodig om het recht te trekken!

Voor zover dan deze aanvulling op vorige reactie!

Groeten World Saver.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Pm gratis stroom door de golven te laten "trappen"!

Het hoeft misschien niet per se zwaar te zijn, maar het is een logisch gevolg van zo'n enorm lang ding dat zulke krachten over zo'n afstand moet doorgeven. Je denkt toch niet dat je zoiets met hout voor elkaar krijgt? Ook vezelversterkte kunststoffen kun je rustig terzijde schuiven. De doorbuiging zal veel te groot zijn, met als uiteindelijk resultaat breuk. Ik vraag me zelfs af of aluminium zal volstaan. Een hol profiel versterkt met tussenschotten zou het misschien net kunnen redden.

Daarom ook het proefje waar ik het over had. Pak gewoon een stuk metaal en kijk wat er nodig is om dat te laten drijven. Dan zul je zien dat het allemaal niet zo eenvoudig is als je nu voorstelt.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 802

Re: Pm gratis stroom door de golven te laten "trappen"!

Die eeuwig golvende zee heeft uiteraard al velen geinspireerd. Dat maakt het moeilijk om iets echt nieuws te bedenken.

http://www.engineering.lancs.ac.uk/lureg/r...wave/wraspa.asp

http://earthsci.org/mineral/energy/wavpwr/wavepwr.html

jouw idee heb ik ook al eens voorbij zien komen, het lijkt niet onmogelijk te zijn. Ik kan het zo gauw niet terugvinden: Google image search op " wave power" geeft alleen al meer dan 5 miljoen resultaten. Maar als er zich maar genoeg mensen over blijven buigen zullen er ongetwijfeld meer en meer goede ideeen volgen en uitgevoerd worden. Laat je dus niet ontmoedigen als een idee niet uniek blijkt te zijn.

Energie uit golven is niet echt de goedkoopste maar met de stijgende energieprijzen word het vanzelf interessanter. En die stijgende energieprijzen komen uiteraard door het schaarser worden van bestaande bronnen dus het word ook vanzelf steeds belanrijker!
Programmers don't byte, they nibble a bit

Gebruikersavatar
Berichten: 43

Re: Pm gratis stroom door de golven te laten "trappen"!

GJ_ schreef:Die eeuwig golvende zee heeft uiteraard al velen geinspireerd. Dat maakt het moeilijk om iets echt nieuws te bedenken.

http://www.engineering.lancs.ac.uk/lureg/r...wave/wraspa.asp

http://earthsci.org/mineral/energy/wavpwr/wavepwr.html

jouw idee heb ik ook al eens voorbij zien komen, het lijkt niet onmogelijk te zijn. Ik kan het zo gauw niet terugvinden: Google image search op " wave power" geeft alleen al meer dan 5 miljoen resultaten. Maar als er zich maar genoeg mensen over blijven buigen zullen er ongetwijfeld meer en meer goede ideeen volgen en uitgevoerd worden. Laat je dus niet ontmoedigen als een idee niet uniek blijkt te zijn.

Energie uit golven is niet echt de goedkoopste maar met de stijgende energieprijzen word het vanzelf interessanter. En die stijgende energieprijzen komen uiteraard door het schaarser worden van bestaande bronnen dus het word ook vanzelf steeds belanrijker!
Dank je Gj, interessante links, er is een bij die lijkt veel op het idee van mij maar is toch wel anders.

De salter duck drijft op het water,dat van mij onder water.

Ik zal me ook niet snel laten ontmoedigen,want ik denk dat het zeer zeker te doen moet zijn en de moeite waard is!

Er zijn al schotten die worden gebruikt om als dijk te dienen ze laten er lucht in lopen en zorgen zo voor een tijdelijke bescherming tegen hoog water.

Ik meen me te herinneren dat het wordt gebruikt om het Venetiaans land te beschermen.

Bedankt nogmaals voor de interessante links.

Groeten World Saver.

Gebruikersavatar
Berichten: 43

Re: Pm gratis stroom door de golven te laten "trappen"!

Ger schreef:Het hoeft misschien niet per se zwaar te zijn, maar het is een logisch gevolg van zo'n enorm lang ding dat zulke krachten over zo'n afstand moet doorgeven. Je denkt toch niet dat je zoiets met hout voor elkaar krijgt? Ook vezelversterkte kunststoffen kun je rustig terzijde schuiven. De doorbuiging zal veel te groot zijn, met als uiteindelijk resultaat breuk. Ik vraag me zelfs af of aluminium zal volstaan. Een hol profiel versterkt met tussenschotten zou het misschien net kunnen redden.

Daarom ook het proefje waar ik het over had. Pak gewoon een stuk metaal en kijk wat er nodig is om dat te laten drijven. Dan zul je zien dat het allemaal niet zo eenvoudig is als je nu voorstelt.
Beste Ger, ik denk dat we op 2 verschillende sporen zitten.

Ben je bezorgd dat de as niet sterk genoeg is over die afstand?(Te zwaar om te drijven?)

De as ligt namelijk op de bodem van de zee vast, en wordt waar nodig ondersteund door een lager.

En als ik plastic schotten zou maken met een raster van 3hoeken(luchtkamers)erin zou dat toch stevig zijn!?

Als het plastic niet dikker /sterker gemaakt kan worden moeten de peddels in formaat afnemen.

Het lijkt me toch zeker mogelijk dat b.v. het plastic van die blauwe plastic vaten te gebruiken zou moeten zijn voor het vervaardigen van "sterke planken".

Nieuwe manier die technisch minder ingewikkeld is.

Ik heb zoiets dat de schotten zoveel drijfkracht hebben dat ze gewoon met haken onder de as hangen.

Deze haken zijn dan wel voorzien van tandwiel tanden die op de as wel naar voren kunnen duwen maar naar achter geen grip hebben.

Heel simpel dus, ik wil alleen maar metalen beugels gebruiken, en wellicht een roestvrij stalen as waar de peddels onder hangen.

De rest met het sterkste plastic en met de beste /sterkste vorm van versteviging, zo nodig op kleinere schaal!

Ook hier weer bedankt voor je reactie.

Groeten van World Saver.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Pm gratis stroom door de golven te laten "trappen"!

Tsja, als jij er dan echt van overtuigd bent dat het werkt, bouw dan eens een schaalmodel. Een simpele proefopstelling kost je een paar tientjes. Volgens je eigen beredenering een schijntje in vergelijking tot de enorme opbrengsten.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 43

Re: Pm gratis stroom door de golven te laten "trappen"!

Tsja, als jij er dan echt van overtuigd bent dat het werkt, bouw dan eens een schaalmodel. Een simpele proefopstelling kost je een paar tientjes. Volgens je eigen beredenering een schijntje in vergelijking tot de enorme opbrengsten.
Ja Ger, Ik ga hier ook mee beginnen want het kan niet anders als werken!

Ik zal er wellicht binnenkort een filmpje van laten zien.

Hoewel dit me wellicht laat afvallen(lichamelijk), maar wanneer een schaal model werkt zal ik wel weer bijkomen.

Dat is me een poging waard.

Ik zal iedere week kijken voor 5 euro materiaal te verzamelen en er een model van maken.

Want ik weet heel zeker dat het te doen is!

Bedankt voor je reactie.

Groeten van World Saver.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: Pm gratis stroom door de golven te laten "trappen"!

Worldsaver schreef:Dat is me een poging waard.

Ik zal iedere week kijken voor 5 euro materiaal te verzamelen en er een model van maken.
Zit je nog op school? Maak dan je natuurkundeleraar er eens warm voor en maak er een project van. Heb je het materiaal gratis........
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Reageer