[fysica] vraagstuk betreffende buiging

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 3

[fysica] vraagstuk betreffende buiging

Stel je hebt een probleem betreffende het doorbuigen van een materiaal en je komt er niet uit. Dan vraag je de hulp van anderen. :D

Het vraagstuk staat uitgetekend in het volgende plaatje. Wie helpt mij?

Afbeelding

Gebruikersavatar
Lorentziaan
Berichten: 99

Re: [fysica] vraagstuk betreffende buiging

Zolang je niet aangeeft wat je zelf al gedaan hebt en waar je vast loopt, niemand.
WSF is geen antwoordenmachine, maar begeleidt met alle plezier.

Vraag dus niet om het voorschotelen van een antwoord, maar beschrijf de punten waar je tegenaan loopt.
Raga

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: [fysica] vraagstuk betreffende buiging

Wat stelt dit voor, buiging door een centrische kracht? (Knik dus)

Indien het knik is kan ik je zeggen dat de vorm van de uitbuiging een sinus is.
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Berichten: 3

Re: [fysica] vraagstuk betreffende buiging

Ik heb het vraagstuk zelf ontwikkeld voor een opdracht. Een polymeren laag wordt tegengehouden door 2 randjes aan weerszijden. (Zit dus ingeklemd, maar niet vast) Er wordt een bepaalde maximumkracht geleverd. En daarmee heb ik de maximale uittreding (0,26mm) en hoek (5,09 graden) bepaald. De vraag is hoe hoog die randjes moeten worden. Dit kan dus door te bepalen wat de afname van X is. Echter heb ik op allerlei manieren getracht hier achter te komen...maar zonder succes. Bij deze dus dat ik om hulp vroeg

Berichten: 4.246

Re: [fysica] vraagstuk betreffende buiging

Je weet dat:

EIv''(x) =M(x)

De M-vergelijking kan je voor deze verdeelde belasting bepalen twee keer integreren en je hebt de doorbuigingsvergelijking voor deze balk. Let wel op de fysische betekenis van de integratieconstanten.
Quitters never win and winners never quit.

Reageer