Springen naar inhoud

In de afbeelding

• Log in om te kunnen reageren

Iceman

Iceman

• >25 berichten
  • 94 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 21 mei 2008 - 13:10

Is het correct om te schrijven: in de afbeelding is te zien...... of op de afbeelding is te zien......
Het leven is een korte periode tussen twee eeuwigheden

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Grytolle

Grytolle

• >100 berichten
  • 119 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 21 mei 2008 - 21:46

Hangt ervan af of het te zien is in de afbeelding, of staand op haar kader - denk ik

Lathander

Lathander

• >1k berichten
  • 2501 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 21 mei 2008 - 23:05

voor mij hangt er gevoelswaarde aan vast.

Als ik iets zie in een afbeelding, dan verwijs ik naar een gevoel dat de afbeelding opwekt.

Als ik iets zie op de afbeelding, dan ligt er letterlijk iets het papier dat niet in de afbeelding thuishoort

da's tenminste mijn interpretatie

"Invisible Pink Unicorns are beings of great spiritual power. We know this because they are capable of being invisible and pink at the same time. Like all religions, the Faith of the Invisible Pink Unicorns is based upon both logic and faith. We have faith that they are pink; we logically know that they are invisible because we can't see them."

Schooljuf

Schooljuf

• >25 berichten
  • 83 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 22 mei 2008 - 08:18

Als ik iets zie op de afbeelding, dan ligt er letterlijk iets het papier dat niet in de afbeelding thuishoort

Dat ben ik niet helemaal met je eens. 'Op de afbeelding' kan ook heel goed betekenen dat iets deel uitmaakt van de afbeelding: 'Op de afbeelding is de Dam te zien' of zo.

'In de afbeelding' zou ik niet zo heel snel gebruiken, tenzij je inderdaad wil wijzen op het gevoel of zo dat een afbeelding oproept.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures