Dom ?

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 5

Dom ?

Hoi,

Ik heb en vraag wat me best veel moed kost om hem te stellen

Dus graag geen flauwe reacties :D

Ik ben en bb leerling vaak word ik gewoon dom genoemd.

Ik vind alles over ruimte/heelal/planeten erg intressant.

Weet best veel van Ict en websites heb ook eigen site,

Maar heb ook dyslexie.

Dus wanneer ben je nou dom.

Ik weet ook wel dat Havo veel hoger ligt

Maar wanneer kun je nu gewoon mee praten over veel onderwerpen op dit forum ?

Ben je dom als je geen zin in leren hebt en op HAVO zit

Of ben je te dom als je op bb niveau zit en niet kan leren of moeilijk leren kan (dyslexie).

En nog maals geen flauwe of bijdehandse reacties is en serieuze vraag !

Darkfire

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Dom ?

Dit forum zit niet vol met Einsteins, iedereen met een interesse in wetenschap kan en mag hier meepraten.

Je hoeft daarvoor zelfs niet geïnteresseerd te zijn, maar dat is wel handig op een wetenschapsforum natuurlijk :D

Als je geïnteresseerd bent in de ruimte, neem dan zeker eens een kijkje in het sterrekunde- en ruimtevaartforum.

Wie weet vind je iets leuks om over mee te praten en anders kan je alvast topics lezen die je interessant vindt.

Dat mensen iemand dom noemen of wanneer iemand eigenlijk dom is, dat maakt helemaal niks uit. Welkom!
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Berichten: 5

Re: Dom ?

TD schreef:Dit forum zit niet vol met Einsteins, iedereen met een interesse in wetenschap kan en mag hier meepraten.

Je hoeft daarvoor zelfs niet geïnteresseerd te zijn, maar dat is wel handig op een wetenschapsforum natuurlijk :D

Als je geïnteresseerd bent in de ruimte, neem dan zeker eens een kijkje in het sterrekunde- en ruimtevaartforum.

Wie weet vind je iets leuks om over mee te praten en anders kan je alvast topics lezen die je interessant vindt.

Dat mensen iemand dom noemen of wanneer iemand eigenlijk dom is, dat maakt helemaal niks uit. Welkom!
Forum had ik inderdaad al gezien :D

Had Einstein ook geen dyslexie ?

En welke klas zitten de meeste dan ik zelf in de 3e nog 1 jaar en dan mooi verder met volgende studie :P

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Dom ?

Had Einstein ook geen dyslexie ?
Dat heb ik ook al af en toe gelezen, maar ik weet niet of dit echt zo was.
En welke klas zitten de meeste dan ik zelf in de 3e nog 1 jaar en dan mooi verder met volgende studie :D
Je treft hier op het forum bijna alle leeftijden aan. De meesten zijn scholieren en studenten.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Dom ?

Of Einstein wat dan ook had (en als je het internet moet geloven waren er weinig problemen die hij niet had), is eigenlijk niet belangrijk. Wel belangrijk is dat je helemaal niet dom bent omdat je toevallig dyslexie hebt. Zoals Jan van de Velde (één van de twee "ridders" van WSF, TD is de andere) ooit zei: "Niet weten is geen schande, niet willen weten wél, en per se beter willen weten ook!" (eigenlijk een mooie slogan voor het forum, bedenk ik me).

Berichten: 5

Re: Dom ?

Dat is inderdaad en mooie zin

Die zal ik onthouden

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.269

Re: Dom ?

Dom ben je alleen als je niet doet wat je kunt, en domme vragen bestaan niet.

Je kunt dus overal gerust vragen stellen. En als de antwoorden je boven de pet gaan, vraag dan gewoon of het op een eenvoudiger niveau kan worden uitgelegd.

Er is een jaartje of zo geleden eens een poll over leeftijden van forummers geweest. Ik kan hem zo gauw niet terugvinden. Maar er surfen hier alle leeftijden rond, van 10 tot 80.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 165

Re: Dom ?

Je moet je ook niet zoveel laten leiden wat betreft in welke klas je zit. Zelfs niet wat voor een school je doet. (Hoewel wel school belangrijk is) moet je het nooit in de weg laten staan van je ontwikkeling! En het feit dat je nieuwsgierig bent, en vragen stelt, toont al aan dat je zeker niet dom bent!
"Your American beer is a little like making love on a canoe."

"How so?"

"It's ******* close to water!"

Berichten: 5

Re: Dom ?

Je moet je ook niet zoveel laten leiden wat betreft in welke klas je zit. Zelfs niet wat voor een school je doet. (Hoewel wel school belangrijk is) moet je het nooit in de weg laten staan van je ontwikkeling! En het feit dat je nieuwsgierig bent, en vragen stelt, toont al aan dat je zeker niet dom bent!


Je hebt gelijk :D

Allemaal bedankt voor de antwoorden

Berichten: 95

Re: Dom ?

Het is natuurlijk nogal bekrompen om te zeggen dat iedereen op het bb dom is, of dat mensen met dyslexie dat zouden zijn. Niet iedereen doet evenveel zijn best op school, dus je zou makkelijk even slim kunnen zijn als iemand op de havo. Daarbij is ieder persoon anders en kunnen er verscheidene andere redenen zijn dat iemand niet op het niveau zit dat die persoon eigenlijk maximaal aankan. Nu zeg ik niet dat dat bij jou aan de hand is maar je hoeft mensen die je dom noemen heus niet te geloven, want die personen kunnen niet in je hoofd kijken. Verder is denken dat mensen met dyslexie dom zijn nogal begin 20e eeuws en allang weerlegt.

Gebruikersavatar
Berichten: 2

Re: Dom ?

slim?!!? ik denk dat slim zijn een illusie is. en domheid een gave om gellukig te worden.. haha

Gebruikersavatar
Berichten: 1.409

Re: Dom ?

Ik daarentegen, vind domheid een misdaad.

Maar domheid heeft veel gezichten, en ik denk niet dat verstandelijk minder zijn er daar 1 van is. En domheid komt voor in elke klasse van de bevolking. Domheid dat is dingen doen zonder na te denken, en daar zijn anderen vaak het slachtoffer van. En daarom is het een misdaad.
Its supercalifragilisticexpialidocious!

Reageer