Conflictlijn

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 577

Conflictlijn

Hallo,

de volgende opgave staat in mijn boek: Afbeelding.

Hoe teken ik een conflictlijn tussen G1 en G2? Ik weet wel hoe het ertussen gaat, maar niet hoe het verder gaat dan de hoekpunten van G1, hoe gaat mijn conflictlijn daarna verder?

Bedankt! =)
To invent something you need to see what everyone sees, do what everybody does and think that nobody has though of.

Berichten: 2.746

Re: Conflictlijn

wat is een conflictlijn?

Berichten: 7.068

Re: Conflictlijn


Berichten: 1

Re: Conflictlijn

Ik vermoed het volgende:

Tussen de 2 objecten weet je het: het snijpunt van de straal van de cirkel die dezelfde lengte heeft als de loodlijn vanop de rechthoek (met lengte bedoel ik de lengte vanaf dat de lijn buiten het lichaam komt).

Vanaf dat je in het hoekpunt van de rechthoek komt moet je telkens vanaf het hoekpunt kijken dus vermoed ik dat je start met cirkels te tekenen met als middelpunt het middelpunt van de cirkel en als straat bijvoorbeeld R. En dat je dan overeenkomstige cirkels tekent in het hoekpunt van de rechthoek met als straat R-Rcirkel. De lijn gaat dan verder in de snijpunten van de overeenkomstige cirkels denk ik...

Hopelijk is het duidelijk, anders schets ik het even

Berichten: 4.246

Re: Conflictlijn

Pas gewoon de constructie toe voor een horizontale lijn:
3.PNG
3.PNG (14.27 KiB) 379 keer bekeken
'Gooi' het punt dan naar de andere kant:
4.PNG
4.PNG (15.72 KiB) 373 keer bekeken
Quitters never win and winners never quit.

Berichten: 8.614

Re: Conflictlijn

En neem ook eens een kijkje in dit document over conflictlijnen.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Berichten: 177

Re: Conflictlijn

Opgave 24. Volgens mij is dat deze?

Gebruikersavatar
Berichten: 577

Re: Conflictlijn

Nou mijn antwoordenboekje zegt dat de schets NA de hoeken van G1 (dus de hoeken linksonder en rechtsonder) dat de conflictlijn vanaf DIE PUNTEN gewoon recht loopt. Ik ben er gewoon op tegen.

Verder heb ik een andere methode toegepast voor G1, want je kan in principe G1 als gewoon een LIJN beschouwen TOT zijn uiteindes. Maar verder dan die punten kan ik niet construeren.
To invent something you need to see what everyone sees, do what everybody does and think that nobody has though of.

Berichten: 4.246

Re: Conflictlijn

Nou mijn antwoordenboekje zegt dat de schets NA de hoeken van G1 (dus de hoeken linksonder en rechtsonder) dat de conflictlijn vanaf DIE PUNTEN gewoon recht loopt. Ik ben er gewoon op tegen.
'Zegt' het antwoordboek dat of zie je een rechte lijn? Het is een hyperbooltak.
Verder heb ik een andere methode toegepast voor G1, want je kan in principe G1 als gewoon een LIJN beschouwen TOT zijn uiteindes. Maar verder dan die punten kan ik niet construeren.
Mijn eerdere constructie klopt natuurlijk niet :D

Na het hoekpunt is het simpelweg cirkel versus punt (en dat wordt een hyperbooltak)
1.PNG
1.PNG (13.08 KiB) 376 keer bekeken
Quitters never win and winners never quit.

Reageer