Favicon

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 7

Favicon

Ik ben bezig met het maken van een website en wil er nu een favicon in plaatsen. Ik heb tussen de <head> tag's de volgende twee regels codes gezet:

<link rel="icon" type="image/x-icon" href="..\favicon.ico">

<link rel="shortcut icon" type="image/x-icon" href="..\favicon.ico">

Het probleem is dat de favicon niet wordt getoont.

Waar kan dit aan liggen?

Zelf dacht ik dat het er aan kan liggen dat de site niet online staat maar op mijn harde schijf?

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Favicon

Probeer eens een forward slash '/' ipv een backward slash '\'
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Berichten: 7

Re: Favicon

Geprobeerd maar heeft geen effect...

Berichten: 2.504

Re: Favicon

hier wat uitleg van het W3C zelf: http://www.w3.org/TR/html401/struct/links.html#edef-LINK

dus door enkel die regeltjes in de head te zetten ga je er niet komen... je moet elders in je document nog verwijzingen maken

<link> opzich hebben geen inhoud, ze geven enkel relatie's aan die het document met andere documenten kan hebben(HTML document, JPG document, ...)
"Invisible Pink Unicorns are beings of great spiritual power. We know this because they are capable of being invisible and pink at the same time. Like all religions, the Faith of the Invisible Pink Unicorns is based upon both logic and faith. We have faith that they are pink; we logically know that they are invisible because we can't see them."

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Favicon

Rob, in firefox zie ik gewoon een favicon. Gebruik jij toevallig IE 5 of 6? Die laten de favicon alleen zien als de website gebookmarked is. En is het een echt ico-bestand en niet een png plaatje waarvan de extensie is veranderd? Want ook dan zul je in IE niks zien (ook niet in versie 7).
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Berichten: 7

Re: Favicon

Ik gebruik inderdaad IE7. Ik heb de favicon.ico nu met verschillende conferters gegenereerd en kan er dus wel zeker van zijn dat het echt een ico bestand is, het werkt helaas nog steeds niet dus ik zoek nog even verder.

In ieder geval erg bedankt allemaal!

Berichten: 2.504

Re: Favicon

ik heb trouwens eens gekeken naar de bron code van deze eigen pagina en zag in de head het volgende

<link rel="shortcut icon" href="favicon.ico" />

met geen enkele "type" omschrijving erin... mss dat het daaraan ligt
"Invisible Pink Unicorns are beings of great spiritual power. We know this because they are capable of being invisible and pink at the same time. Like all religions, the Faith of the Invisible Pink Unicorns is based upon both logic and faith. We have faith that they are pink; we logically know that they are invisible because we can't see them."

Gebruikersavatar
Berichten: 105

Re: Favicon

Bij IE7 zie je het icoontje als je de site bij je favorieten opslaat. Dat heb ik zelf ook namelijk! Beetje raar, maarja..IE is raar :D
Imagination is more important than knowledge - Albert Einstein

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Favicon

Bij IE is het ook nog eens zo dat het niet direct verschijnt. Je tijdelijke internetbestanden en geschiedenis legen kan daarbij helpen.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Favicon

Bij IE is het ook nog eens zo dat het niet direct verschijnt. Je tijdelijke internetbestanden en geschiedenis legen kan daarbij helpen.


Bij firefox evenmin hoor (onlangs nog gehad bij een website die een nieuwe favicon had, ook alles proberen legen wat maar kon :D )

Berichten: 7

Re: Favicon

Ik heb mijn tijdelijke internet bestanden verwijderd en de site bij favorieten geplaats maar nog zag ik niets...

Een vriend echter (hij gebruikt firefox) met wie ik de site maak kon de favicon wel zien.

Een beetje vreemd allemaal... :D

Reageer