Modulo rekenen vraagje

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 17

Modulo rekenen vraagje

Volgens mijn cursus op school: 4400343891 mod 97 = 1

Volgens mijn denkwijze klopt da ni ==> de rest bij de deling 4400343891 door 97 is 1

Ik kom een getal uit met komma's, en komma's kunnen niet als rest bij modulo heb ik geleerd...

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Modulo rekenen vraagje

1 is wel degelijk correct
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Berichten: 17

Re: Modulo rekenen vraagje

als je 4400343891 deelt door 97 kom je toch een getal uit na de komma?

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Modulo rekenen vraagje

Weet je wat de modulo is? Dit is de rest bij deling. Dus de rest is 1 want 45364370 x 97+1 = 4400343891
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Berichten: 17

Re: Modulo rekenen vraagje

ooooooooow ok, nu hebbek em. Thx jhnbk!

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Modulo rekenen vraagje

Verplaatst naar huiswerk.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Berichten: 2.504

Re: Modulo rekenen vraagje

Dat delen door 97 en de rest ervan is hoe Belgische rekeningnummers op validiteit worden gecontroleerd.

Belgisch bankrekeningnummer: XXX-XXXXXXX-XX

3 cijfers, 7 cijfers, 2 cijfers

neem de eerste 2 series samen en vorm zo door simpelwel aaneen te sluiten een getal van 10 cijfers. Deel dit door 97

De rest moet exact het getal zijn dat de laatstse 2 cijfers voorstellen.

Daar lijkt het hier trouwens ook over te gaan als ik de opgave bekijk. Wou het even vermelden
"Invisible Pink Unicorns are beings of great spiritual power. We know this because they are capable of being invisible and pink at the same time. Like all religions, the Faith of the Invisible Pink Unicorns is based upon both logic and faith. We have faith that they are pink; we logically know that they are invisible because we can't see them."

Reageer