Springen naar inhoud

[statistiek] verjaardag

• Log in om te kunnen reageren

de mann

de mann

• >25 berichten
  • 34 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 28 mei 2008 - 14:23

Op 14 juli ga ik voor mijn verjaardag naar een concert en bevind mij in een zaal met 1000 personen. Wat is de kans dat er nog 3 andere mensen in de zaal jarig zijn?

Ik weet dat het een variant is op het verjaardagsprobleem maar toch weet ik niet hoe ik dit vraagstuk moet oplossen?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

stoker

stoker

• >1k berichten
  • 2746 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 28 mei 2008 - 14:38

als er nog zijn die voor hun verjaardag naar dat concert gaan, kan je je vraag niet meer oplossen :D

minimum 3 op dezelfde dag?
en zit jij al bij die 1000?

de mann

de mann

• >25 berichten
  • 34 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 28 mei 2008 - 15:31

De kans dat er nůg 3 mensen zijn, niet meer niet minder vermoed ik dus. Jijzelf zit vermoed ik niet bij die 1000 maar dat zou volgens mij geen verschil maken voor de oplossingsmethode.

Bart

Bart

• >5k berichten
  • 7224 berichten
  • VIP

Geplaatst op 28 mei 2008 - 17:19

Ik weet dat het een variant is op het verjaardagsprobleem maar toch weet ik niet hoe ik dit vraagstuk moet oplossen?

Weet je wel hoe je die moet oplossen?
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

de mann

de mann

• >25 berichten
  • 34 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 28 mei 2008 - 17:27

Ik heb de Engelse wiki pagina eens vlug bekeken. Ik moet toegeven ik heb het niet in detail bekeken omdat ik daar niet genoeg tijd voor heb om meer dan een uur in een enkele oefening te steken. Ik was aan het hopen dat iemand hier het kort en bondig kon uitleggen.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures