Wandelen

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 8

Wandelen

hey!

Ik was gister een stuk aan het wandelen, geen muziek op m'n hoofd en niemand om mee te praten.

Vervolgens liepen er 2 mensen mijn richting op. Wat me opviel was dat beide synchroom met hun armen

swaaide tijdens het lopen. Ik keek naar mezelf en dacht hey ik doe dat ook. Ik liep verder al

proberende mn armen stil te houden naast m'n lichaam maar dat voelt dus heel vreemd!

En ik dacht misschien dat iemand hier weet waarom mensen met hun armen zwaaien tijdens het lopen?

voor balans? doorstroming van bloed, want door middelpuntzoekende kracht loopt t bloed sneller naar de hand?

gegroet!

Berichten: 12.262

Re: Wandelen

Voor allebei, lijkt me.

Qua doorstroming van bloed werkt het alleen andersom: richting je hand gaat 'vanzelf' door de druk in de slagaderen, maar voor de terugweg zijn spiercontracties in de arm van belang.
Victory through technology

Gebruikersavatar
Berichten: 94

Re: Wandelen

Als je loopt, bewegen je schouders ook (naar voren en achteren of naar boven en beneden). Misschien heeft dat te maken met de beweging van de armen?

Berichten: 4.502

Re: Wandelen

Wrs.ontstaat er bij je lichaamsbeweging een cadans welke afh.is van je snelheid om het evenwicht te bewaren;als je hard loopt bewegen je armen zich anders en sneller (elleboog niet gestrekt,doch gevouwen)dan bij langzaam lopen(elleboog gestrekt)

Gebruikersavatar
Berichten: 1.409

Re: Wandelen

Het is eerder een overblijfsel van vroeger, en het zwaaien met de armen heeft niet zo sterk een fysiologische functie. Wij stammen af van apen en die liepen met hun benen en armen op de grond. Toen wij zijn beginnen rechtlopen is de zwaaibeweging van de armen gebleven.

Althans, heb ik gelezen.
Its supercalifragilisticexpialidocious!

Gebruikersavatar
Berichten: 190

Re: Wandelen

Ik dacht ook de balans, maar dat laatste vind ik ook wel een leuke/interessante visie.

Berichten: 85

Re: Wandelen

Als het voor balans was, dan zouden mensen met geamputeerde armen dus niet meer kunnen lopen? Volgens mij kunnen zij nog prima lopen.

Berichten: 597

Re: Wandelen

Als het voor balans was, dan zouden mensen met geamputeerde armen dus niet meer kunnen lopen? Volgens mij kunnen zij nog prima lopen.


die kunnen inderdaad nog prima lopen, maar moeten misschien meer met hun voeten de balans corrigeren?
Voorheen bekend onder de gebruikersnaam "Fabrice Macours".

Berichten: 2

Re: Wandelen

ik heb gehoord dat mensen die een teen missen al veel moeite hebben met wandelen dus mss moeten de voeten idd meer moeite doen om balans te corrigeren...

Reageer