American put option

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 4.246

American put option

1.PNG
1.PNG (68.81 KiB) 360 keer bekeken
Ik snap niet waarom ze S<0 nemen: de waarde van het onderliggend goed kan toch niet kleiner dan nul zijn? Vervolgens redeneren ze dat
\(V_P \equiv K-S \)
, ik snap ook niet hoe ze daaraan komen. Kan iemand mij dit uitleggen?
Quitters never win and winners never quit.

Gebruikersavatar
Berichten: 165

Re: American put option

Ik vind het maar ontduidelijk uitgelegd.

Maar als S de stockprice en S<0 zou moeten betekenen dat jezelf de "Shortsale" positie hebt.

Prijs van de Put= max( K - S , 0 ) Waarin S is stockprice en K is de exercise price.

Dus k - s geeft de maximale waarde aan de je op deze put optie kan verdien, de 0 geeft aan dat als k<S je geen negatief bedragt kiest, maar besluit om de optie niet te laten uitvoeren.
"Your American beer is a little like making love on a canoe."

"How so?"

"It's ******* close to water!"

Berichten: 4.246

Re: American put option

Maar als S de stockprice en S<0 zou moeten betekenen dat jezelf de "Shortsale" positie hebt.
Shortsale-positie? Wat is dat?
Dus k - s geeft de maximale waarde aan de je op deze put optie kan verdien, de 0 geeft aan dat als k<S je geen negatief bedragt kiest, maar besluit om de optie niet te laten uitvoeren.
Ok, maar ze zeggen als V<K-S dan moet vanwege de ongelijkheid gelden dat V=K-S en dus valt de payoff samen met de rechte lijn voor kleine S. Ik snap dat niet: in welke situatie kan V<K-S zijn?
Quitters never win and winners never quit.

Gebruikersavatar
Berichten: 165

Re: American put option

Bij een optie contract zijn twee partijen betrokken: De "long-position" dat is diegene die de optie koopt, dus die het recht heeft om de optie uit te voeren. En je hebt de "short-position" Dat is diegene die de optie verkoopt, en dus verplicht is om het contract na te komen.

------

Bij een put optie (de mogelijkheid om je stocks te verkopen voor de exercisepirce) kan de V negatief zijn wanneer the Stockprice S boven de Exerciseprice K ligt.

Het is dan beter, om de optie niet uit te voeren maar je stocks gewoon in de markt te verkopen omdat je er dan een hoger bedrag voor krijgt. De waarde van de optie is dan 0.

Dus Value(put option)= max(Exercise prijs - stockprice) of 0
"Your American beer is a little like making love on a canoe."

"How so?"

"It's ******* close to water!"

Reageer