Springen naar inhoud

Yakult tegen hooikoorts?

• Log in om te kunnen reageren

C2W-feed

C2W-feed

• >100 berichten
  • 185 berichten
  • Nieuwsbot

Geplaatst op 03 juni 2008 - 09:54

Probiotische bacterie beïnvloedt immuunsysteem

Lees het volledige artikel...
Bron: Chemisch2weekblad. www.c2w.nl

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Spaceman

Spaceman

• >25 berichten
  • 85 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 03 juni 2008 - 20:05

Yakult benadrukt dat het gaat om onafhankelijk onderzoek, al heeft het bedrijf er wel aan meebetaald.

Juist... :D

Natuurlijk wel leuk om te lezen, aangezien ik een lichte vorm van hooikoorts heb.

Fred F.

Fred F.

• >1k berichten
  • 4168 berichten
  • Pluimdrager

Geplaatst op 04 juni 2008 - 10:46

Of de hevigheid van de symptomen veranderde, is niet onderzocht.
Blijkbaar is het enige wat men gepubliceerd heeft wat er met bepaalde bloedconcentraties gebeurt.

Of heeft men de hevigheid van de symptomen wel degelijk onderzocht maar was het resultaat niet de gewenste uitkomst?
Hydrogen economy is a Hype.

Cycloon

Cycloon

• >1k berichten
  • 4810 berichten
  • VIP

Geplaatst op 04 juni 2008 - 10:57

Volgens mij is hevigheid van symptomen veel moeilijker te onderzoeken. Het is sowieso iets subjectief en je zou elke persoon aan een constante hoeveelheid stuifmeel moeten blootstellen voor een bepaalde tijd. Lijkt me moeilijk uit te voeren eigenlijk.

Veranderd door Cycloon, 04 juni 2008 - 10:58

Fred F.

Fred F.

• >1k berichten
  • 4168 berichten
  • Pluimdrager

Geplaatst op 04 juni 2008 - 12:19

Men kon wel degelijk aan de deelnemers vragen of ze het idee hebben dat ze minder last van de symptomen hadden of niet (en reken maar dat ze dat ook gedaan hebben, kost immers niks extra). Het was een dubbel-blind onderzoek dus subjectiviteit zou dan in beide groepen min of meer hetzelfde moeten zijn.

Als ik hooikoorts heb en een loratadine-pilletje neem weet ik heel snel of het werkt of niet. Duurt geen maanden en een bloedonderzoek hoeft ook niet.
Hydrogen economy is a Hype.

Cycloon

Cycloon

• >1k berichten
  • 4810 berichten
  • VIP

Geplaatst op 04 juni 2008 - 12:27

Maar de ene keer kan je er meer last van hebben dan de andere keer. Het hangt ook nog eens sterk af van situatie tot situatie, en of je vaak binnen of buiten bent geweest op zo'n moment. Ik zie bij mezelf ook grote fluctuaties in uiting van symptomen en bij andere kennissen. Op momenten dat ik eens weinig last heb dan hebben er andere meer last van, en omgekeerd. Het lijkt me dus moeilijk in te schatten of het echt een positief of negatief effect heeft.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures