Modelraket op waterstof

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer

Modelraket op waterstof

Hallo allemaal, ik ben bezig met een model raket te bouwen, alleen weet ik nog niet goed wat voor brandstof ik kan gebruiken. Ik dacht eerst aan gewoon kruit, maar zou ik ook waterstof kunnen gebruiken (zonder al te veel risico's)? En hoe kan ik veilig waterstof opvangen d.m.v. elektrolyse?

//C.

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Modelraket op waterstof

nee, dat kan niet. Er zijn speciale modelraket motoren. Deze gebruiken alleen een vaste brandstof en zeker geen vloeibare. Je hebt zoiets nodig als er ook bij scrapheap werd gebruikt. Ik raad je aan om op Ebay oid te kijken naar zoiets. Anders kan google ook nog altijd raad weten.
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 238

Re: Modelraket op waterstof

Er zijn ook modelraketbouwclubs. Neem contact op met zo'n club, en je moet inderdaad zo'n speciale modelraket motor gebruiken met een vaste brandstof.
Peter van Gemert

2e jaars Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek, TU Delft

Berichten: 45

Re: Modelraket op waterstof

H2 gaan gebruiken zal ik idd niet mee beginnen als amateur...

De estes raket moters gevat blackpowder, zoek eens naar die moters.

H2O2 word ook wel gebruikt dacht ik en dat word door een heet gaasje van zilver gespoten als katalysator

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: Modelraket op waterstof

Je kan waterstof best opvangen en bewaren, maar dan moet je het ook nog vloeibaar maken en datzelfde geldt voor zuurstof. Dan moet je een motor hebben waarin de twee netjes worden gemengd en dan moet je het geheel nog gecontroleerd laten verbranden ook. Lijkt me niet.

Ga voor de standaard modelraketmotoren, da's ook veel veiliger (behandel ze wel met respect en laat je goed inlichten)
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Reageer