Springen naar inhoud

Wat is het verschil tussen rode diesel en gewone diesel?

• Log in om te kunnen reageren

bats

bats

• >250 berichten
  • 411 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 15 april 2005 - 17:25

Ik vraag me af wat het verschil is tussen diesel voor vrachtwagens en diesel voor personenauto's?
Stel ik zou met een auto die op diesel rijdt, diesel taken voor vrachtwagens, wat gebeurt er dan? Krijgt de auto dan meer trekkracht, of draai je dan de motor naar de filistijnen, of gebeurt er gewoon niets bijzonders en is diesel voor vrachtwagens alleen maar omdat daar minder belasting voor hoeft te worden betaald?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Stephaan

Stephaan

• >250 berichten
  • 866 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 15 april 2005 - 20:33

De kleurstof is er bijgedaan om kontrole te kunnen houden op wie wel en wie niet de goedkopere diesel mag gebruiken. Heeft verder geen verschillende invloed op de motor alhoewel daar hardnekkige geruchten over in stand gehouden worden om misbruik af te schrikken.

Archimedes

Archimedes

• 0 - 25 berichten
  • 11 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 20 april 2005 - 16:12

Het kan geen schade toebrengen, maar ik hoor wel altijd dat wanneer je ťťnmaal rode diesel hebt gebruikt, je de kleurstof niet meer uit het systeem krijgt. En je dus altijd kunt blijven zien dat er eens een keer rode diesel is gebruikt.

Al geloof ik nooit dat bij een controle het brandstof filter e.d. gecontroleerd zullen worden. Slechts een monster uit de tank.

Stephaan

Stephaan

• >250 berichten
  • 866 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 20 april 2005 - 23:04

Dat die kleurstof opzettelijk zo "hardnekkig" gekozen is heb ik ook al gehoord en ook dat ze theoretisch nog zeeer lang kan opgespoord worden.
Zoals Archimedes ben ik ook van mening dat bij een controle te velde de nodige gesophistikeerde apparaten om die laatste sporen vd kleurstof op te sporen wel niet voorhanden zullen zijn. Er wordt alleen een visuele inspektie gedaan

williewortel

williewortel

• 0 - 25 berichten
  • 8 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 30 april 2005 - 19:02

Hallo Bats

Er is geen verschil tussen de diesel soorten, alleen de rode is voor landbouw heftrucks graafmachines enz.
De pomp waar de vrachtwagens en bussen tanken komt de diesel met zeer veel liters tegelijk uit het tankpistool. dus als je daar met je auto staat te tanken zal de tank binnen een paar sec vol zijn ( de zwanenhals en de pijp naar de tank zou de groote hoeveelheid dieselolie niet kunnen verwerken) en zal het een groote smeer boel worden. En als een vrachtwagen bij een auto tank staat zal hij daar veel te lang over doen. Dat is de reden dat het gescheiden is.
groet williewortel :wink:

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures