Diefstal bij garantie

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 771

Diefstal bij garantie

Ik heb een klein probleempje :D

Onlangs was mijn gsm kapot, ik ging hem binnen doen bij belgacom onder garantie, maar was vergeten de memorycard ervan uit te halen.

Nu bleek die gsm niet onder garantie te vallen en moest ik 14 euro betalen om die gsm terug te krijgen.

Nu wou ik mijn memory card terug, in dat center hadden ze verklaard dat ze die gingen terugsturen.

Nu komt de gsm aan en blijkt dat die memorycard verdwenen is (verloren geraakt bij hun of iets dergelijk) en weten ze zelf ook niet waar die heen is.

Nu moet ik nog steeds betalen, terwijl ik die memorycard toch niet kunnen teruggeven, en leuk in hun eigen zak steken.



is er iets wat ik tegen belgacom kan doen? als ik bijvoorbeeld betaal, zijn zij dan verplicht om alles terug te geven, ook memorycard dus? en wat gebeurt er als zij dat niet kunnen wegens verlies?

Gebruikersavatar
Berichten: 375

Re: Diefstal bij garantie

Vooropgesteld dat het hier gaat om Belgisch recht, kan ik je mededelen dat wanneer jij je gsm aflevert met een memorycard, zij sowieso gehouden zijn om het geheel terug te geven.

Die 14 euro ben je verplicht te betalen, dat was de afspraak. Echter de afspraak was ook om jouw telefoon inclusief memorycard terug te geven. Dit doen zij niet, wat dus wanprestatie betekent. Zij schieten namelijk tekort in hun deel van de overeenkomst.

In theorie zou je daar dus een zaak van kunnen maken. Maar aangezien het gaat om een bedrag van 14 euro, zal dit geen serieuze optie zijn.

Probleem is ook het bewijs... heb je wel bewijs dat je een memorycard erbij geleevrd hebt. Dit is moeilijk aan te tonen ben ik bang.

Al met al zou ik naar ze toegaan, het probleem helder uitleggen, hun eventueel de mogelijkheid gegen om de memorycard alsnog te vinden, en anders gewoon je telefoon terugeisen zonder te betalen.

Wanneer je met goede argumenten komt (niet nakomen van de overeenkomst/tekortschieten/wanprestatie) zullen zij mijns inziens je telefoon teruggeven zonder dat je die 14 euro hoeft te betalen.

Reageer