Springen naar inhoud

Hoofdpijn van ascorbinezuur?

• Log in om te kunnen reageren

tabstop

tabstop

• 0 - 25 berichten
  • 5 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 09 juni 2008 - 18:11

Ik krijg hoofdpijn van ascorbinezuurtabletten. Hoe kan dat?
Ik heb normaal nooit hoofdpijn.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Klintersaas

Klintersaas

• >5k berichten
  • 8614 berichten
  • VIP

Geplaatst op 09 juni 2008 - 18:50

Uit de bijsluiter van het geneeskundeforum:

Het is op Wetenschapsforum niet toegestaan (medische) persoonlijke problemen te bespreken.

Wij zijn (in ieder geval niet allemaal) gekwalificeerde artsen en zelfs als dat wel het geval zou zijn is het onmogelijk en zelfs gevaarlijk om via internet een diagnose trachten te stellen. Ik raad je dan ook aan om naar je huisarts te gaan.

Geloof niet alles wat je leest.

Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

tabstop

tabstop

• 0 - 25 berichten
  • 5 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 09 juni 2008 - 19:00

Ik heb geen probleem, gewoon een vraag over ascorbinezuur...

Klintersaas

Klintersaas

• >5k berichten
  • 8614 berichten
  • VIP

Geplaatst op 09 juni 2008 - 19:06

Maar wel een persoonlijke vraag, waar je huisarts het best op kan antwoorden.

Hoofdpijn is in ieder geval wel een bekend gevolg van een overdosis aan ascorbinezuur (beter bekend als vitamine C). Misschien is het dat.

Geloof niet alles wat je leest.

Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

tabstop

tabstop

• 0 - 25 berichten
  • 5 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 09 juni 2008 - 20:39

Bekend gevolg? Ik heb gister de hele middag gegoogled, maar kan niks vinden...

Mrtn

Mrtn

• >1k berichten
  • 4220 berichten
  • VIP

Geplaatst op 10 juni 2008 - 12:16

Je kan hier eens kijken: http://www.fk.cvz.nl/
Overleg de dosis die je neemt met je huisarts, dat is altijd beter dan op een anoniem forum goedwillende amateurs hun mening vragen.
Al zijn er hier vele exsperts in huis, daar kan je niet op vertrouwen omdat ze hun diploma hier niet aan de muur hebben.
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.
-Calvin-

steve

steve

• >100 berichten
  • 247 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 12 augustus 2008 - 17:50

hoofdpijn is idd een klassiek symptoom bij een vit C overdosis over lange periode, de aangeraden dosis is 90mg/dag bij niet rokende mannen. Mag ik informeren naar hoeveel jij nam (aangezien de admin of mods dit topic nog niet gesloten hebben ga ik ervan uit dat er nog steeds over gediscussieerd mag worden hier, zoniet dan mag mijn post hier verwijderd worden). Meestal gaat men ervan uit dat 5g/dag een overdosis is, maar ik kan me bijna niet inbeelden dat jij zoveel moet nemen van je arts, of je moest recent een trauma ofzo ondergaan zijn.

In elk geval sluit ik me aan bij de posts hierboven en vind ik dat je voor je persoonlijke medische problemen je arts moet raadplegen, ik heb enkel geantwoord omdat ik geintereseerd ben in welke dosis je dan wel niet nam. Je bent toevallig toch geen bodybuilder ofzo?

Knockingonheavensdoor

Knockingonheavensdoor

• >250 berichten
  • 302 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 04 december 2008 - 19:47

Maar wel een persoonlijke vraag, waar je huisarts het best op kan antwoorden.

Hoofdpijn is in ieder geval wel een bekend gevolg van een overdosis aan ascorbinezuur (beter bekend als vitamine C). Misschien is het dat.

Bij vitamine C zou ik niet direct spreken van 'een overdosis'. De bekendste persoon die 'hoge dosis' ascorbinezuur propageert als middel ter voorkoming van o.a. kanker is Linus Pauling. Hier gaat het om vele grammen (4-6 gram) per dag). Vele mensen beweren dat mensen door de evolutie hun vermogen om vitamine C zelf aan te maken hebben verloren en veel meer nodig zouden hebben dan 60mg/dag. Het is omstreden. Grote hoeveelheden vitamine C kan ook oxiderende eigenschappen hebben, zeker bij mensen die (intensief) sporten. Als men wat extra neemt zou ik het advies aanhouden wat de site 'Peakperformance' voor sporters aangeeft: 250mg/dag. Op die manier zit men tussen de twee adviezen in.
Hoofdpijn door vitamine C wordt wel gemeld ja. Men kan het oplossen door een preparaat te slikken met vertraagde afgifte zodat niet alles direct in het bloed terecht komt.

Veranderd door Knockingonheavensdoor, 04 december 2008 - 19:48

Drs.P

Drs.P

• >100 berichten
  • 163 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 05 december 2008 - 01:08

Als iemand een overdosis aanraadt, blijft het een overdosis...

Ike

Ike

• >100 berichten
  • 189 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 07 december 2008 - 11:11

BCFI zegt niets over hoofdpijn. http://www.bcfi.be/g...r/stof/IN_A.cfm
Nu ja, het is waarschijnlijk niet de belangrijkste bijwerking.

Knockingonheavensdoor

Knockingonheavensdoor

• >250 berichten
  • 302 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 09 december 2008 - 20:26

Als iemand een overdosis aanraadt, blijft het een overdosis...

Maar ik schreef: bij vitamine C kan men niet direct spreken van een overdosis.

Ike, welke belangrijke bijwerking is er bij 250mg, 500mg of zelfs 1 gram vitamine C per dag ?

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures