beagle II

Moderators: Michel Uphoff, jkien

Gebruikersavatar
Berichten: 1.210

beagle II

Denken jullie dat hij helemaal verloren is? Of is er nog een kansje dat ze nog een teken van leven vinden?

Ik denk dat hij ofwel in een ravijn ligt ofwel dat hij te pletter is gestort. Op zich is het wel erg spijtig dat dit deel van de missie mislukt is, want de beagle ging op mars zoeken naar leven.

Hopelijk zorgt het moederschip voor een goedmaker !

Gebruikersavatar
Berichten: 1.107

Re: beagle II

Ik volg die dingen eigenlijk totaal niet. Is het niet zo dat veel Mars-sondes verloren zijn gegaan?

Berichten: 86

Re: beagle II

Ik volg die dingen eigenlijk totaal niet. Is het niet zo dat veel Mars-sondes verloren zijn gegaan?


-> inderdaat 50% van die missies die ooit naar mars zijn gestuurt zijn verloren gegaan, maar toch ben ik zelf benieuw ofdat de sonde misschien nog leeft. Ik heb gelezen dat ze deze avond nog eens contact proberen te maken, misschien is er toch nog hoop.
_.+~*Imagination IS Intelligence*~+._

Gebruikersavatar
Berichten: 1.107

Re: beagle II

-> inderdaat 50% van die missies die ooit naar mars zijn gestuurt zijn verloren gegaan, maar toch ben ik zelf benieuw ofdat de sonde misschien nog leeft. Ik heb gelezen dat ze deze avond nog eens contact proberen te maken, misschien is er toch nog hoop.
Wat is het nut nou precies van sondes naar Mars sturen?
Hopelijk zorgt het moederschip voor een goedmaker !
Gaan ze er dan nog een ruimtevaarttuig heen sturen?

Berichten: 86

Re: beagle II

Gaan ze er dan nog een ruimtevaarttuig heen sturen?
-> ja, en de SPIRIT is juist geland heb ik op het nieuws gehoord, dit is een amerikaanse sonde die ongeveer hetzelfde doel had als de Beagle

info over spirit:

http://www.planet.nl/planet/show/id=434397...32714/sc=520b51

http://www.planet.nl/planet/show/id=434397...33519/sc=619690

http://marsrovers.jpl.nasa.gov/home/index.html

het nut van sondes naar mars sturen is om ten eerste een teken van (vroeger)leven te zoeken op mars en om te zijn ofdat mars geschikt zou zijn om ooit te koloniseren. En natuurlijk door al de technologische onderzoeken gaat de technologie vooruit, als het van mij afhing dan mochten ze er nog een paar sturen.
_.+~*Imagination IS Intelligence*~+._

Gebruikersavatar
Berichten: 481

Re: beagle II

noortje schreef:Denken jullie dat hij helemaal verloren is? Of is er nog een kansje dat ze nog een teken van leven vinden?

Ik denk dat hij ofwel in een ravijn ligt ofwel dat hij te pletter is gestort. Op zich is het wel erg spijtig dat dit deel van de missie mislukt is, want de beagle ging op mars zoeken naar leven.

Hopelijk zorgt het moederschip voor een goedmaker !
A.S. Woensdag komt de Mars Express direct boven de landingsplaats, dan zal blijken of die echt verloren is. Bedenk wel dat de Mars Express hét ruimtevaartuig is dat er speciaal voor gemaakt is om contact met Beagle II te hebben. Meer informatie hierover vind je op:

http://www.beagle2.com/news/index.htm
Het leuke van rondzwerven is dat je nooit buiten spel kan staan.

(Charles m. Schulz, Snoopy's wijze waarheden. 1984)

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: beagle II

het nut van sondes naar mars sturen is om ten eerste een teken van (vroeger)leven te zoeken op mars en om te zijn ofdat mars geschikt zou zijn om ooit te koloniseren. En natuurlijk door al de technologische onderzoeken gaat de technologie vooruit, als het van mij afhing dan mochten ze er nog een paar sturen.


de spirit ging toch op zoek naar water, en de Beagle II ging op zoek naar tekenen van leven. het heeft wel met elkaar te maken maar is niet het zelfde
"Meep meep meep." Beaker

Re: beagle II

de spirit is ook op zoek naar leven en de beagle II krijgen ze niet meer terug ik heb gehoord dat hij in een 500 meter diepe krater ligt ofzo dus daar is neit veel kans op als hij daar niet op berekent is.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.107

Re: beagle II

de spirit is ook op zoek naar leven en de beagle II krijgen ze niet meer terug ik heb gehoord dat hij in een 500 meter diepe krater ligt ofzo dus daar is neit veel kans op als hij daar niet op berekent is.


Als ze die Spirit nou naar de Beagle II laten zoeken. :?: :shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 1.210

Re: beagle II

Psymage schreef:-> inderdaat 50% van die missies die ooit naar mars zijn gestuurt zijn verloren gegaan, maar toch ben ik zelf benieuw ofdat de sonde misschien nog leeft. Ik heb gelezen dat ze deze avond nog eens contact proberen te maken, misschien is er toch nog hoop.
Wat is het nut nou precies van sondes naar Mars sturen?
Hopelijk zorgt het moederschip voor een goedmaker !
Gaan ze er dan nog een ruimtevaarttuig heen sturen?
Moederschip betekent dat de 2 samen hebben gezeten. de beagle is er niet vanzelf gekomen. Er vliegt dus nu nog een ding rond mars waaraan de beagle ooit gekoppeld is geweest. deze gaat foto's nemen van mars en al sik mij niet vergis naar water zoeken

Gebruikersavatar
Berichten: 1.210

Re: beagle II

Psymage schreef:-> inderdaat 50% van die missies die ooit naar mars zijn gestuurt zijn verloren gegaan, maar toch ben ik zelf benieuw ofdat de sonde misschien nog leeft. Ik heb gelezen dat ze deze avond nog eens contact proberen te maken, misschien is er toch nog hoop.


Wat is het nut nou precies van sondes naar Mars sturen?


Mars zit in de lift laten we zeggen. Mars komt in aanmerking voor het vinden van (afgestorven) leven + wil men deze planeet ooit bezoeken.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.210

Re: beagle II

pnx schreef:de spirit is ook op zoek naar leven en de beagle II krijgen ze niet meer terug ik heb gehoord dat hij in een 500 meter diepe krater ligt ofzo dus daar is neit veel kans op als hij daar niet op berekent is.
Als ze die Spirit nou naar de Beagle II laten zoeken. :?: :shock:
ik denk niet dat de amerikanen in de buurt van beagle zijn geland. Zou wel grappig zijn, maar denk dat de amerikanen zich concentreren om hun missie.

Er komt trouwens achtereen ook nog zo'n wagentje aan.

Ze zullen wel in hun vuistje lachen mocht de beagle "in de grond steken", terwijl 2 van hun wagentjes daar rondrijden. Ach ja, hopelijk leerd europa er iets van

Gebruikersavatar
Berichten: 1.210

Re: beagle II

de spirit is ook op zoek naar leven en de beagle II krijgen ze niet meer terug ik heb gehoord dat hij in een 500 meter diepe krater ligt ofzo dus daar is neit veel kans op als hij daar niet op berekent is.


Stom dat ze daar geen rekening mee gehouden hebben! Ze weten toch dat mars bekraters is. Vanwaar heb je die info? Ik hoop wel in ieder geval dat ze gaan weten wat er precies mis is gegaan, kunnen ze veel van leren en hopelijk volgende keer onze centjes beter besteden.

Berichten: 259

Re: beagle II

Ach, Beagle 2 is slechts het resultaat van een overmoedige Britse prof die nu het duurste Britse verstrooiingsexperiment tot nu toe heeft uitgevoerd.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.107

Re: beagle II

pnx schreef:de spirit is ook op zoek naar leven en de beagle II krijgen ze niet meer terug ik heb gehoord dat hij in een 500 meter diepe krater ligt ofzo dus daar is neit veel kans op als hij daar niet op berekent is.


Stom dat ze daar geen rekening mee gehouden hebben! Ze weten toch dat mars bekraters is. Vanwaar heb je die info? Ik hoop wel in ieder geval dat ze gaan weten wat er precies mis is gegaan, kunnen ze veel van leren en hopelijk volgende keer onze centjes beter besteden.


Ik denk dat ze er wel rekening mee hebben gehouden maar dat het moeilijk is om zo'n sonde precies op de juiste plaats neer te krijgen.

Reageer