kwh meters

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer

kwh meters

Ik heb een vraagje over kwh meters. Laatst mijn energie rekening gehad die vele malen hoger was dan mijn buren (Leest 3 maal zoveel). 3200kwh tegen over 1000 kwh. Het enige verschil is dat ik een vijver heb. Waarin een pomp zit en 1 luchtpomp. Zodat dat hier aan kunnen liggen dat ik zoveel stroom verbruikt.

En op mijn kwh meter brandt er continu een lampje op standje 1 en doordeweeks opstandje 2 continu en bij de buren knipperen 1 en 2 bijna gelijk af en toe

groetjes wollie

Berichten: 866

Re: kwh meters

Ik heb enkele vragen: Is dat het verbruik per maand, 3 maand, jaar ?

Kan je op de luchtpomp en op de pomp ergens aflezen hoeveel watt ze verbruikt per uur ? Er zijn 720 uur in een maand en 8700 in een jaar. Dus dat kan aardig oplopen.

Heb je echt de zelfde situatie als je buurman ? Verwarmen, Koken, Warm water bereiden, Douche, Bad, droogkast, diepvriezer, afwas- en wasmachine? Aantal gezinsleden ?Allemaal gelijk?

Belangrijk is ook of je misschien gegevens hebt over het verbruik in vergelijking met je buurman vóór je de vijver met toebehoren had?

Nog iets. Heb je een lekstroom schakelaar in je electrische installatie? Indien niet kan er aardig wat energie naar de aarde verloren gaan zonder dat je het merkt (behalve aan de rekening dan)

Re: kwh meters

het verbruik is per jaar. Ik heb net uitgerekend dat de pomp en luchtpomp ongeveer 900 kwh per jaar verbruiken.

De situatie is gelijk met de buren. 2 personen, zelfde huis (in 2001 gebouwd appertementen) Ik heb een koel/vrieskast. de buren aparte koelkast/vriezer. de buren een vaatwasser wij niet. droger en wasmachine hetzelfde

Ik heb het net nagemeten nu met computer pompen tv en koelkast aan zo rond de 2,2 ampere.

Ik ben nu de meterstanden aan het opmeten. Ik heb sinds gisteravond 23:30 tot aan nu 8 kwh verbruikt. Ik vind dit erg veel aangezien we maar een keer de droger aangehad hebben

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: kwh meters

Toevallig weet ik dat ze sinds kort bij de praxis een paar soorten kWh meters verkopen: twee die je in de meterkast aan kan sluiten, zodat je bijvoorbeeld het verbruik van een bepaalde groep kan meten, en 1 "tussenstopcontact". Dit is een apparaat wat je in het stopcontact doet en waar ook weer een stekker in kan. Het apparaat meet vanalles, waardoor je het verbruik van een (aantal) apparaten over een bepaalde tijdspanne kan bepalen.

Meen dat het ding 20 euro kost, maar zou best meer kunnen zijn. Ik vond het zelf wel een leuk speeltje in ieder geval :shock:

Wellicht kan met behulp van die dingen het probleem traceren....
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Berichten: 866

Re: kwh meters

Twee keer de droogkast is al gauw 4 KwH. Kan je de vijver-toestellen apart af schakelen en zien of dat zoveel of zo weinig verschil maakt als je vermoedt? Houd dat speciale lichtjes-geknipper dan misschien op?

Heb je een leksstroomschakelaar?

Uit je antwoord maak ik op dat jij en je buurman beiden op dezelfde energiebron koken en het appartement verwarmen. Doet er niet toe welke energie als het maar dezelfde is. Idem voor warmwater voor bad en douche. Centrale verwarming met stookolie verbruikt meer elektriciteit dan die met gas (die verbruikt nauwelijks KwH).

Ik zit maar een beetje te raden hoor in de hoop behulpzaam te zijn

Re: kwh meters

ik zal een kijken bij de praxis

maar in principe doen we en de buren precies hetzelfde qua stoken Centrale verwarming met gas.

Voor de rest is hetzelfde met de buren. Het verschil is met de buren zij hebben een vaatwasser en een vrieskast.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.116

Re: kwh meters

Veel electriciteitsmaatschappijen zij graag je bereid een KwH meter uit te lenen. Mijn ouders hebben dat een keer gedaan bij een erg hoge rekening. Het bleek de koelkast te zijn. Niet elke koelkast verbruikt evenveel en sommigen gebruiken erg veel. idem voor wasmachine, droger etc.

Reageer