Springen naar inhoud

halogeen dimmen

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten

• Gast

Geplaatst op 16 april 2005 - 22:10

Hallo

Heb even advies nodig. Hopelijk kan iemand mij helpen. Wil graag mijn halogeenlamp dimmen. Het betreft een 12v halogeenlamp met spoelentrafo. Nu is het probleem dat ik al drie dimmers heb geprobeerd, maar telkens maakt hij tijdens het dimmen een zoemend geluid. Niet een beetje, maar echt te veel.

Bij de lampenzaak zegt men dat het gewoon een kwestie van uitproberen is. Heeft met frequentie te maken of zo. Weet iemand hoe ik de juiste dimmer krijg? Heb geen zin om ze alleaal uit te proberen. Heeft iemand soortgelijke ervaringen?

Hoor het graag,

Bij voorbaat dant,

David

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

rwwh

rwwh

• >5k berichten
  • 6850 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 16 april 2005 - 22:18

Je vertelt niet duidelijk of al die drie dimmers die je al geprobeerd hebt ook officiëel geschikt zijn voor halogeenlampen. Een transformator vindt het niet echt leuk als je met een gewoon thyristordimmertje scherpe kantjes aan de spanning maakt! Dat lijkt me het belangrijkste punt: op de verpakking moet expliciet staan dat de dimmer voor een halogeenlamp geschikt is.

Miels

Miels

• >5k berichten
  • 14623 berichten
  • Beheer

Geplaatst op 17 april 2005 - 14:00

Hier gaat het ook al over dimmers:
http://www.wetenscha...?showtopic=8709

Misschien heb je daar iets aan. Is het nog niet duidelijk genoeg, dan aub een vervolgvraag daar stellen. Deze gaat dus op slot!

Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures