Springen naar inhoud

Naamsverandering

• Log in om te kunnen reageren

Jamie84

Jamie84

• >25 berichten
  • 35 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 13 juni 2008 - 22:52

Ik heb een nieuwe account aangemaakt en deze komt te vervallen..

Mijn nieuwe account is "JamieGera SE" (de nieuwe naam, de account die ik blijf gebruiken)

zover ik weet is het niet mogelijk om je naam te veranderen, dus heb ik het maar op deze manier gedaan.
deze account (Trots) kan dus verwijderd worden, als het geen problemen oplevert..

:D

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

ypsilon

ypsilon

• >5k berichten
  • 11085 berichten
  • VIP

Geplaatst op 14 juni 2008 - 00:13

Aangezien het tegen de regels is om meerdere accounts aan te maken, wordt het sowieso wel geapprecieerd als je dit soort dingen eerst via pb aankaart met een van de mods, of met het beheer (dat is Miels). Door meteen een nieuwe account aan te maken ga je dus eigenlijk tegen de regels in. Maar vooral: je zet ons voor een voldongen feit.

Maar goed, dat was even mijn eerste reactie. We zullen hieromtrent eerst overleggen, daarna zullen we je de beslissing mededelen.

Klintersaas

Klintersaas

• >5k berichten
  • 8614 berichten
  • VIP

Geplaatst op 14 juni 2008 - 15:20

zover ik weet is het niet mogelijk om je naam te veranderen, dus heb ik het maar op deze manier gedaan.

Het is wel degelijk mogelijk om je gebruikersnaam te veranderen, als je daar een gegronde reden voor hebt. Je kan bijvoorbeeld een beargumenteerd verzoek voorleggen aan het beheer (Miels). Dit onderwerp is echter reeds verschillende keren aan bod gekomen:

http://www.wetenscha...showtopic=28493
http://www.wetenscha...showtopic=68881
http://www.wetenscha...showtopic=85250

Geloof niet alles wat je leest.

Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Ger

Ger

• >5k berichten
  • 16444 berichten
  • Technicus

Geplaatst op 14 juni 2008 - 15:50

Op zich wel prettig dat je het meldt, maar deze creatieve oplossing om toch je gebruikersnaam te veranderen past niet binnen ons beleid. Het is niet voor niets dat het veranderen van een gebruikersnaam niet bij de profielopties hoort en dat we in de regels hebben bepaald dat men maar 1 account mag hebben.

Net zoals in de "echte" maatschappij is het hier ook prettig als mensen steeds dezelfde naam gebruiken, t.b.v. de herkenbaarheid en om het mogelijk te maken dat mensen elkaar met naam aanspreken en naar elkaar kunnen verwijzen. Zo zie je wel vaker posts staan waar wordt gezegd: "X heeft wel een punt, want ....." Als men vervolgens zijn naam in Y wijzigt weet niemand meer waar het over gaat en wie Y eerder was.

Een enkele keer krijgen we een verzoek via PB om de gebruikersnaam te wijzigen. Wijzigen doen we alleen maar als er een goede reden voor wordt gegeven. Redenen als "ik had weer eens zin in iets anders" vallen daar niet onder.

Stuur ons dus een PB met de motivatie voor je gewenste naamsverandering, dan kunnen wij je vervolgens laten weten wat we ermee willen doen.

Je account JamieGera SE is voorlopig op non-actief gesteld (status "Banned").
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Jamie84

Jamie84

• >25 berichten
  • 35 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 14 juni 2008 - 22:00

Ger had je misschien niet beter mijn oude account kunnen bannen? Door m'n eerlijkheid heb ik nou zeg maar het tegenovergestelde bereikt van wat de bedoeling was. (:D applaus voor mezelf)

Nu zit ik opgescheept met mijn oude account en is de nieuwe niet bruikbaar..

Net zoals in de "echte" maatschappij is het hier ook prettig als mensen steeds dezelfde naam gebruiken, t.b.v. de herkenbaarheid en om het mogelijk te maken dat mensen elkaar met naam aanspreken en naar elkaar kunnen verwijzen.

Dat snap ik en ik wil niet met een begrip als "Trots" op dit forum aangesproken worden, dus wilde ik mijn naam juist veranderen naar mijn echte naam.. maar ik denk dat jullie onderhand wel begrijpen wat mijn bedoeling was/is

Sorry voor het schenden van de regels, ik zal een PB sturen zoals gewenst is.

Veranderd door Trots, 14 juni 2008 - 22:02

ypsilon

ypsilon

• >5k berichten
  • 11085 berichten
  • VIP

Geplaatst op 15 juni 2008 - 01:31

Ger had je misschien niet beter mijn oude account kunnen bannen?

Dat gaat formeel tegen ons beleid in, zoals aangegeven. Een ander besluit kan nog getroffen worden, afhankelijk van de beoordeling van de (verdere) argumenten voor je naamswijziging.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures