Website maken - host gezocht

Moderator: Rhiannon

Gebruikersavatar
Berichten: 926

Website maken - host gezocht

Ik weet niet goed of dit item hier thuis hoort, maar dan verneem ik het wel.

Ik wil zelf een website maken mbv van een organisatie (bv Lycos) voor een periode van plm 6 maanden alsmede een websitenaam hebben die eindigt op .com of .dk

Wie helpt mij aan een goed adres, er is prut genoeg heb ik wel gemerkt.

Met dank voor het antwoord.
nothing will change without a rebel

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Website maken - host gezocht

Aangezien het niet echt programmeer-technische zaken betreft is dit topic naar het café verplaatst. Tevens is de titel aangepast naar "website maken - host gezocht".
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Gebruikersavatar
Lorentziaan
Berichten: 5.079

Re: Website maken - host gezocht

Als je een overweg kunt met unix (linux) dan zou je eens kunnen kijken naar slicehost. Ze geven je voor een klein bedrag per maand een vps die je helemaal kunt inrichten zoals je dat zelf wilt.
Any sufficiently analyzed magic is indistinguishable from science.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.



There is no theory of protecting content other than keeping secrets – Steve Jobs

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Website maken - host gezocht

De goedkoopste die ik ken is toch wel www.one.com

Natuurlijk zit je wel met een opstartkost en huur je alles voor een jaar (waarbij je dacht ik 4 maand voor afloop moet opzeggen). Vermits je het maar 6 maand nodig hebt kan dit mss wel wat duurder uitkomen, maar ik weet niet of je een domeinnaam voor minder lang dan een jaar kan aankopen. Hosting per maand lijkt me wel vaker voorkomend (maar is dan ook weer duurder).

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Website maken - host gezocht

Als ik het goed begrijp wil je dus een goedkope/gratis host met wel een .com of .dk domeinnaam voor de periode van een half jaar? Tsja, er is zat op de markt. Een .com domeinnaam kun je inclusief BTW voor zo'n € 15,- per jaar hebben. Half jaar registratie ken ik niet. Letterlijk nog nooit ergens tegengekomen.

Gratis hosting is er zat, maar het is ook maar de vraag wat je precies zoekt. Wat heb je nodig? Alleen de basics als HTML/CSS, mailfuncties etc? Of ook dynamische dingen als PHP of ASP? Databases nodig?
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 926

Re: Website maken - host gezocht

Ik wil het Deense bedrijfsleven rondom mij heen vertellen dat ik nederlanders in portefeuille heb en krijg, die weg willen uit nl en in denemarken willen wonen werken en integreren.

Ik heb plm 9 sub tabbladen (zo noem ik het maar even) nodig voor diverse onderwerpen, emailadres, foto's plaatsen.

Anders gezegd het moet wel professioneel overkomen. Iets dat met gratis sites niet zo goed is (deelnamen etc)

Wil je meer weten dan hoor ik het wel.
nothing will change without a rebel

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Website maken - host gezocht

Ja, ok, maar dan weet ik nog niet hoe je dat wil gaan doen…

Ik heb de indruk (en dat is niet negatief bedoeld, maar een indruk die ik graag bevestigd of ontkracht wil zien om je goed te kunnen helpen) dat je geen ervaring hebt met websites. Klopt dat?

In dat geval kun je het beste gebruik gaan maken van een content management systeem, bijvoorbeeld Wordpress (wat als erg laagdrempelig te boek staat). Daarmee kun je een vrij eenvoudig een website in elkaar draaien. Het enige wat je nog hoeft te doen is de inhoud invullen, de techniek is al helemaal verzorgd.

En voor de meeste CMS'en is PHP en MySQL nodig. Een redelijk goedkope host die dat levert is 2uhosting. Daar staan standaard al wat systemen beschikbaar die met een paar muisklikken te installeren zijn. Of Wordpress daar ook bij zit weet ik zo niet uit mijn hoofd.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Lorentziaan
Berichten: 5.079

Re: Website maken - host gezocht

Als je er een beetje geld voor over hebt kun je het maken ook uitbesteden op Elance of rent-a-coder, maar je moet dan wel een heeeeel duidelijk idee hebben van hoe het er uit moet zien (uitgetekend) en hoe het moet werken (uitgetekend en beschreven in goed engels).

Een systeembeheerder is daar ook wel te vinden.
Any sufficiently analyzed magic is indistinguishable from science.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.



There is no theory of protecting content other than keeping secrets – Steve Jobs

Gebruikersavatar
Berichten: 926

Re: Website maken - host gezocht

qrnlk schreef:Als je er een beetje geld voor over hebt kun je het maken ook uitbesteden op Elance of rent-a-coder, maar je moet dan wel een heeeeel duidelijk idee hebben van hoe het er uit moet zien (uitgetekend) en hoe het moet werken (uitgetekend en beschreven in goed engels).

Een systeembeheerder is daar ook wel te vinden.
Is op dit moment nog te vroeg, wil even wat meer ervaring opdoen.
Ik heb de indruk (en dat is niet negatief bedoeld, maar een indruk die ik graag bevestigd of ontkracht wil zien om je goed te kunnen helpen) dat je geen ervaring hebt met websites. Klopt dat?
Ja dat klopt wel. Heb enige jaren geleden zelf een site in elkaar gezet via Lycos. Las dat Lycos de laatste tijd hard is achteruit gegaan, voor wat het -de informatie- waard is.

Ik zoek een goed alternatief bij een betrouwbare organisatie.
nothing will change without a rebel

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Website maken - host gezocht

Mijn eerste websiteje was ook bij Lycos, dat was een jaar of 6-7 geleden gok ik. Ben daar weggegaan omdat ik Lycos spuugzat was, laten we het daar op houden.

Maar je zoekt dus echt iets dat gratis is? Bedenk wel dat je dan altijd met de een of andere vorm van reclame te maken krijgt. Als je je site wilt gebruiken om een portfolio te kunnen laten zien, dan kun je denk ik beter een klein bedragje investeren. Voor anderhalve euro per maand heb je goede betrouwbare en reclamevrije hosting. 1 klant en je hebt het weer terugverdiend.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 926

Re: Website maken - host gezocht

@Ger

Nee hoor, hoeft niet gratis en zeker geen reclame. Mijn doelgroep is de zakelijke deense markt (ik woon ook in dk) en de lezer is het management team.

Mijn behoefte is de periode en wel plm 6 maanden, daarna beslis ik wel verder.
nothing will change without a rebel

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Website maken - host gezocht

Als het voor het management team is (dus intern), dan kun je toch ook lokaal hosten? Even XAMPP installeren, zo gepiept.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 926

Re: Website maken - host gezocht

Nee, ik benader plm 800 bedrijven, zie ook mijn bericht van 09.24 uur
nothing will change without a rebel

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Website maken - host gezocht

09.24 uur Deense tijd = 10.24 uur Nederlandse tijd. Bericht #6 dus. Dit voor de mensen die denken gek te zijn. :D

Ik was een beetje in de war wellicht, omdat je in bericht #11 zegt "de lezer is het management team". Ik dacht het MT van jouw bedrijf, maar je bedoelt natuurlijk het MT van de potentiele klant.

Goed, back to basics: kijk eens rond bij ISP gids. Wellicht zit er wat tussen voor je. Zorg dat je in elk geval PHP en SQL als opties hebt aangevinkt.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 926

Re: Website maken - host gezocht

@Ger

Hartelijk dank voor je bijdrage, ik ga kijken. Het een beetje in de war zijn komt bij steeds meer nederlanders voor, zit em in de lucht of zo, er is dus niets aan de hand met je :-)
nothing will change without a rebel

Reageer