Ontstaan van bloed bij foetus

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 2

Ontstaan van bloed bij foetus

Ik had de volgende vraag over het ontstaan van bloed bij de ontwikkeling van het ongeboren kind:

- hoe ontstaat bloed eigenlijk

- klopt het dat een eicel geen bouwstenen van bloed bevat? Bevat een zaadcel dan wel bouwstenen van bloed?

Ik ben een leek in biologie. Iemand heeft mij proberen wijs te maken dat bloed bij de ontwikkeling van een foetus alleen maar door de 'papa' kan 'gemaakt' worden aangezien een eicel geen bouwstenen van bloed bevat (wat die bouwstenen dan ook mogen zijn). Dit leek mij al meteen onzin, omdat de bloedgroep van het kind niet altijd gelijk is aan de bloedgroep van de papa. Dan ben ik even gaan googlen om de oorsprong van bloed te achterhalen, maar ik heb niets gevonden....

Kunnen jullie mij verderhelpen?

Alvast bedankt,

groeten,

Esther H

Berichten: 7.068

Re: Ontstaan van bloed bij foetus

Iemand heeft mij proberen wijs te maken dat bloed bij de ontwikkeling van een foetus alleen maar door de 'papa' kan 'gemaakt' worden aangezien een eicel geen bouwstenen van bloed bevat.
Laat hem maar met bewijs (bronnen) komen voor deze stelling.

Berichten: 2

Re: Ontstaan van bloed bij foetus

Wel, deze stelling wordt uiteengezet door Dr. M.R. De Haan in het boek 'Betekenis van het bloed'. Ik heb het boek zelf niet gelezen, en wil er geen geld aan uitgeven. Er zitten nl logische fouten in zn redenering, maar ik heb niet genoeg wetenschappelijke kennis om de stelling in vet gedrukt hieronder te beoordelen.

Reden waarom ik meer informatie wil hebben, is omdat deze Dr. De Haan op heel wat bijbelse fora en blogs wordt geciteerd (uit dit boek), zie bv. http://edeleolijf.punt.nl/?id=361649&r=1 (wel even naar beneden scrollen), en natuurlijk zonder meer wordt geloofd...

ik copieer hierbij even het relevante deel: