Enthrocyt

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 136

Enthrocyt

Ik ken erythrocyten, rode bloedlichaampjes maar zijn er ook enthrocyten ? Mijn cursus staat namelijk vol met het woord en ik was altijd overtuigd dat hij darmcellen waren maar als ik het op google intik kent hij het woord niet.

Berichten: 8.614

Re: Enthrocyt

Het is hoogstwaarschijnlijk een andere schrijfwijze voor 'enterocyt' en dat is inderdaad een darmcel.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 4.167

Re: Enthrocyt

Google dan ook eens in het engels: http://www.google.nl/search?hl=nl&q=en...oeken&meta=

EDIT: ik zie nu dat Klintersaas enterocyt voorstelt, maar enthrocyte (engelse schrijfwijze) bestaat ook. Ik weet niet of beiden synomiem zijn.
Hydrogen economy is a Hype.

Berichten: 8.614

Re: Enthrocyt

Ik heb inderdaad eerst gezocht op de verengelste term 'enthrocyte' en ook die kwam ik tegen in de context van het spijsverteringsstelsel. Goede kans dus dat het synoniemen zijn.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Berichten: 136

Re: Enthrocyt

Raar, mijn google staat altijd op het hele internet dus dan zou hij dat toch ook moeten aangeven ?

Maar alvast bedankt, dan weet ik dus dat ik niet fout zat.

EDIT : een 2e vraagje, kan iemand me uitleggen wat oxidatie wil zeggen, in betekenis van de detoxificatiefunctie van de lever ?

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 4.167

Re: Enthrocyt

detoxificatie is niet hetzelfde als oxidatie.

detoxificatie = ontgiften

toxine = gif
Hydrogen economy is a Hype.

Berichten: 136

Re: Enthrocyt

Fred F. schreef:detoxificatie is niet hetzelfde als oxidatie.

detoxificatie = ontgiften

toxine = gif
Dat weet ik maar ik zit met de volgende zin dwars :

'Oxidatie is de meest frequente methode om ongewneste producten te detoxiceren. '

Is dit dan koppelen een O2 en zo afvoeren via een of ander kanaal ?

Reageer