Springen naar inhoud

Broomwater

• Log in om te kunnen reageren

wimo

wimo

• 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 21 juni 2008 - 09:32

Hallo, ik werk als niet-scheikundige aan een waterwoordenboek. Het lukt me met de beschikbare informatie die ik tot nu toe heb verzameld, niet goed om een toegankelijke defintie te formuleren van broomwater. In de toelichting bij de definitie zou ook het gebruik van broomwater moeten worden aangestipt. Waartoe dient het?
Wie kan me bij deze kwestie helpen? Met dank. Wimo

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

w_oute_r

w_oute_r

• >250 berichten
  • 654 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 22 juni 2008 - 14:11

Broomwater is een oplossing van elementair (ongebonden) broom in water, dit kan tig toepassingen hebben. In sommige gevallen wordt het gebruikt om water te ontsmetten, in andere gevallen wordt het gebruikt om onverzadigde verbindingen in moleculen aan te tonen (het broom reageert met dubbele bindingen, hierbij verdwijnt het broom en wordt het broomwater dus kleurloos). Het kan ook juist gebruikt worden voor syntheses, gezien het met veel soorten verbindingen kan reageren.

Dus zoals ik al zei, er is geen eenduidig antwoord betreffende de functie van broomwater.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures