Springen naar inhoud

Necrotizing fasciitis

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten

Chan

Chan

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 23 juni 2008 - 09:27

Hoi,

Ik ben chantal 29 jaar en ik kom net uit het AMC waar ik ben geopereerd aan necrotizing fascitis.
Ik heb hier een paar vraagjes over maar ik zal even een beetje mijn verhaal doen.

Het begon allemaal met een keelontsteking waarvan ik dacht even een paracetamol en klaar. Een paar dagen later kon ik opeens niet meer op mijn been staan en had er ongelooflijk veel pijn in maar ik dacht weer dat gaat wel over zal wel een spier zijn. Ik kreeg er alleen ook koorts bij en ben toen bij de huisarts langs geweest die zei dat ik een ontsteking had en dat ik gewoon pijnstillers moest nemen twee dagen erna had ik bijna 41 graden koorts en toen is er een dokter bij ons thuis gekomen en heeft de ambulance mijn op laten halen. Hier echo en MRI scan laten maken en toen kwam de chirurg vertellen dat ze zeer slecht nieuws hadden en dat ik met spoed naar het AMC gebracht werd. Daar ben ik s'nachts om 03.00 geopereerd en hebben ze een drain in mijn been geplaatst die een paar keer per dag gespoeld werd. 1 Dag na de operatie kreeg ik allemaal rode vlekken aan de binnenkant van dat been met een blaar van wel 25 cm en het been was ook heeeeeel dik geworden. De rode vlekken werden afgetekend maar die vlekken kwamen steeds buiten de lijnen.
9 zakken antibiotica kreeg ik op een dag maar dat heeft uiteindelijk wel geholpen want ik ben weer thuis. Nog wel veel pijn maar ik ben er nog. De chirurg zei dat het allemaal kantje boord is geweest.

Ik wou graag weten of er mensen zijn die dit zelf ook hebben meegemaakt en of het allemaal echt zo erg is als dat de chirurgen tegen mij hebben gezegd.

Dank jullie wel!

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Jona444

Jona444

• >1k berichten
  • 1409 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 23 juni 2008 - 20:26

Volgens wikipedia is het sterftecijfer vrij hoog (73 %) en dat komt dan eigenlijk doordat men in de beginfase nogal banale klachten heeft waardoor men vaak (te laat) aan de behandeling begint. Verder zijn de symptomen afhankelijk van het type van bacterie.
Its supercalifragilisticexpialidocious!

Drs.P

Drs.P

• >100 berichten
  • 163 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 23 juni 2008 - 23:04

Ik wil niet telkens het braafste jongetje uit de klas zijn, maar de regel:

Het is op Wetenschapsforum niet toegestaan (medische) persoonlijke problemen te bespreken.

Is een zeer goede...

Chan

Chan

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 24 juni 2008 - 09:56

Ik wist niet dat ik hier geen persoonlijke vragen kan stellen.
Als ik zo een beetje de onderwerpen lees gaat het volgens mij vaker over persoonlijke onderwerpen, dus vandaar dat ik ook mijn vraag hier heb geplaatst. Het is ook moeilijk om mensen te vinden die hier wat over weten of het zelf hebben meegemaakt.

Lala

Lala

• >1k berichten
  • 3149 berichten
  • VIP

Geplaatst op 24 juni 2008 - 21:56

En dus kan op dit topic een slotje.
Appareo decet nihil munditia?

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Vacatures