Kwaliteit xvid op tv hd ready

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 2

Kwaliteit xvid op tv hd ready

als ik mijn pc verbind via dvi op hdmi en audi via 3,5 naar coax 2(rood/wit) met een hd ready tv, en op mijn pc een film afspeel, wat is dan de kwailiteit die ik op mijn tv zal zien? is dat doenbaar om naar te kijken? dank, veerle

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Kwaliteit xvid op tv hd ready

Dat is moeilijk te zeggen. Hangt er volledig van af welke kwaliteit de film is. XviD kan films in HD coderen maar meestal is dit niet het geval. Alles hangt dus af van je film.

Berichten: 2

Re: Kwaliteit xvid op tv hd ready

en als het gaat om een gewone dvd rip? is dat voldoende kwaliteit op een tv? maakt het dan eigenlijk uit of ik een hd ready tv koop of een full hd tv? hartelijk dank!

Gebruikersavatar
Berichten: 5.679

Re: Kwaliteit xvid op tv hd ready

en als het gaat om een gewone dvd rip? is dat voldoende kwaliteit op een tv? maakt het dan eigenlijk uit of ik een hd ready tv koop of een full hd tv? hartelijk dank!
Een dvd (en dus ook een dvd-rip) heeft zelfs een nog lagere resolutie dan HD-Ready (1280x720). Dus nee, dat maakt niets uit.
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Kwaliteit xvid op tv hd ready

en als het gaat om een gewone dvd rip? is dat voldoende kwaliteit op een tv? maakt het dan eigenlijk uit of ik een hd ready tv koop of een full hd tv? hartelijk dank!


Naar de toekomst toe kan het wel verschil maken natuurlijk. Wanneer je naar de high-definition films gaat (blu-ray) dan zal een full HD tv bij momenten merkbaar mooier beeld weergeven. Bij een simpele DVD rip zal je geen verschil zien tussen HD ready en full HD omdat de resolutie daarvoor te klein is (zoals rogier reeds zei). Wil je dus een beetje toekomstgericht kopen en wil je iets meer uitgeven ga dan voor een full HD. Anders lijkt een HD ready wel genoeg.

Reageer