Ritalin/methylfenidaat en melatonine

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 1

Ritalin/methylfenidaat en melatonine

Hoi,

Inmiddels heb ik hier en daar zitten surfen op het www maar ik heb niet duidelijke gegevens kunnen vinden over de effecten van ritalin/methylfenidaat en melatonine op de uitscheiding van alcohol. Het is mij wel duidelijk dat er interacties bestaan en dat de vorming van een bepaalde soort metabolieten bij het gebruik van ritalin en alcohol wordt gestimuleerd.

Wat ik dus zoek is iets (het liefst in Jip en Janneke taal) wat aangeeft wat het effect zou zijn bij het gebruik van deze medicatie als je bijvoorbeeld zou moeten blazen voor een alcohol test.

Ik ben benieuwd!

Berichten: 1

Re: Ritalin/methylfenidaat en melatonine

De melatine heeft er geen invloed op denk ik. Het is ook een lichaamseigen stof. De ritalin versterkt de werking van alcohol wel :D

Gebruikersavatar
Berichten: 6.058

Re: Ritalin/methylfenidaat en melatonine

score schreef:Hoi,

Inmiddels heb ik hier en daar zitten surfen op het www maar ik heb niet duidelijke gegevens kunnen vinden over de effecten van ritalin/methylfenidaat en melatonine op de uitscheiding van alcohol. Het is mij wel duidelijk dat er interacties bestaan en dat de vorming van een bepaalde soort metabolieten bij het gebruik van ritalin en alcohol wordt gestimuleerd.

Wat ik dus zoek is iets (het liefst in Jip en Janneke taal) wat aangeeft wat het effect zou zijn bij het gebruik van deze medicatie als je bijvoorbeeld zou moeten blazen voor een alcohol test.

Ik ben benieuwd!
Ritalin bindt aan CYP2D6, alcohol niet

Alcohol bindt aan CYP2E1, ritalin niet

Melatonine bindt aan CYP1A1, CYP1A2 en CYP2C19, alcohol niet

Ergo, ze remmen of bevorderen het metabolisme NIET

Er is echter wel interactie,

Over Ritalin:
Alcohol kan de centrale bijwerkingen verergeren en wordt afgeraden.
Over Melatonine:
Gelijktijdig gebruik van alcohol vermijden, vanwege een negatief effect op de werking van melatonine op de slaap.
Conclusie: ze interacteren allen met elkaar, maar de uitscheiding wordt niet beinvloed, waardoor het bij een blaastest

niet uitmaakt hoeveel Ritalin of Melatonine je hebt genomen, maar hoeveel alcohol.
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Reageer