Qbasic

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 3.112

Qbasic

Wie kan mij helpen aan een installatiepakket van Qbasic of waar kan ik het downloaden?

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Qbasic

Hier werd dezelfde vraag gesteld, je blijkt het hier te kunnen downloaden. Wellicht dat de officiële site je ook verder helpt.

Verborgen inhoud
Ik heb hier zelf 0 ervaring mee, maar dit bracht een "google search" me.
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 4.167

Re: Qbasic

Strikt genomen is Qbasic alleen een interpreter die vroeger bij DOS zat.

QuickBasic is zowel een interpreter als een compiler en dus veel beter.

Een officiële site bestaat niet. Het zijn beide oude Microsoft programmas die op diverse sites, in feite illegaal, gedownload kunnen worden.

Zie ook: http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?s...st&p=323438
Hydrogen economy is a Hype.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Qbasic

Een officiële site bestaat niet. Het zijn beide oude Microsoft programmas die op diverse sites, in feite illegaal, gedownload kunnen worden.
Excuses, dat wist ik niet, al lijkt het me dat TU/e geen illegale content aanbiedt.
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Gebruikersavatar
Berichten: 3.112

Re: Qbasic

Bedankt. Intussen is het downloaden gelukt. Maar ik krijg na ingebruikneming de volgende foutmelding:

de DLL-initialisatie van een installeerbaar virtueel stuurprogramma is mislukt. Druk op ... .

Hoe los ik dat op?

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 4.167

Re: Qbasic

Qbasic en Quickbasic zijn gewoon DOS programmas. Wat heb je dan met DLL-etjes te maken?

Wat heb je dan eigenlijk gedownload? Of hebben hobbyisten er een windows-schil omheen gemaakt?

De QB 4.5 file van die site die ik hier noemde werkte bij mij zonder probleem (op Windows XP SP2).
Hydrogen economy is a Hype.

Reageer