Wiskundemoppen

Moderators: dirkwb, Xilvo

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 41

Wiskundemoppen

ik heb echt een geweldige mop (misschien is dit niet de geschikte plek om het neer te zetten maar toch... :shock: )

e^x en x^2 lopen over straat...

Komt er een sinus langslopen, en ze kijken met z'n tweeën haar na. Wow check die rondingen zegt e^x, en kijkt om zich heen. Maar hij ziet x^2 nergens meer. Komt daar ineens 2x aanlopen! Zegt e^x: wat krijgen we nou?!

Ja zegt 2x, sorry, ik was even afgeleid.

e^x en een constante functie lopen over straat. Ze komen langs een steeg.

e en e^x stelt voor om erdoor te gaan, zodat ze een stuk afsnijden. 'Nee' zegt de constante functie, 'ik ga niet door dat steegje. Daar zit het differentiatiemonster, en die differentieert je net zolang, tot er niets meer van je over is! Ik ben maar een constante functie, ik hou dat nooit lang uit '

Haha zegt e^x, maar ik ben e^x! Mij kan hij differentiëren zovaak hij wil, ik blijf toch mezelf.

Dus vol goede moed gaat hij het steegje binnen en jawel hoor, voor z’n neus staat het differentiatiemonster!

'Ik ben het differentiatiemonster, en ik differentieer je net zolang tot er niet meer van je over is!!! *nasty*'

'Ja, maar ik ben e^x, mij kan je niets maken!'

'Haha, maar ik ben d/dt....'

Gebruikersavatar
Berichten: 1.279

Re: Wiskundemoppen

Hihi ze zijn zeer goed maar de eerste is toch beter dan de tweede. :shock:

Re: Wiskundemoppen

very funny..

leuk om koppige mensen wiskunde te leren..

je mag van mij aannemen dat deze ook een legeverzamelingsmoppie is..

Niets is beter dan eeuwige gelukzaligheid

Maar een broodje ham is beter dan niets.

Daarom, een broodje ham is beter dan eeuwige gelukzaligheid

Berichten: 41

Re: Wiskundemoppen

Hihi ze zijn zeer goed maar de eerste is toch beter dan de tweede. ;)


het is één mop :shock:

Berichten: 94

Re: Wiskundemoppen

vooral die tweede is super !

ik ken er ook nog enkele (zij het iet wat flauwere)

Wat zegt een vector op een zelfhulpgroep drugsafkicken?

Groep, ik ben lineair afhankelijk !

Wat zegt de nulvector bij de psychiater?

Dokter, ik ben orientatieloos!

en om af te sluiten

limsqrt8 voor 8 -> 9 = 3

Berichten: 24

Re: Wiskundemoppen

die 2e is vooral fabuleus goed!

Berichten: 31

Re: Wiskundemoppen

Oh, hij wordt gedifferentieerd over de tijd :shock:

Duurde even voordat ik dat zag.

Gebruikersavatar
Berichten: 581

Re: Wiskundemoppen

Een wiskundige, natuurkundige en een bioloog zitten aan een terrasje tegenover een leeg pand.. Op een gegeven moment komt er een persoon langs lopen en gaat het pand binnen.. Enkele minuten later komen er twee personen weer naar buiten..

De bioloog denkt even na en zegt: ongemeenschappelijke voortplanting! Waarop de natuurkundige antwoord: nee, dit is een meet onnauwkeurigheid!

De wiskundige, die het in beide verklaringen niet kan vinden, concludeert: als er nu nog één iemand het pand binnen gaat is het weer leeg..
De kortste weg tussen twee punten is nooit een rechte lijn...

Re: Wiskundemoppen

DvR schreef:Een wiskundige, natuurkundige en een bioloog zitten aan een terrasje tegenover een leeg pand.. Op een gegeven moment komt er een persoon langs lopen en gaat het pand binnen.. Enkele minuten later komen er twee personen weer naar buiten..

De bioloog denkt even na en zegt: ongemeenschappelijke voortplanting! Waarop de natuurkundige antwoord: nee, dit is een meet onnauwkeurigheid!

De wiskundige, die het in beide verklaringen niet kan vinden, concludeert: als er nu nog één iemand het pand binnen gaat is het weer leeg..
haha..leuke verklaring van die wisvent.

nog meer van dit soort ellende?

Berichten: 10

Re: Wiskundemoppen

Jah een korte, m'n wiskundeleraar heeft een heel wat uitgebreidere versie, maar hier komt et op neer:

Er zijn 3 soorten: mensen die kunnen tellen, en de mensen die dat niet kunnen

Berichten: 94

Re: Wiskundemoppen

Een astronoom, fysicus en een wiskundige rijden per trein door een Schots landschap. Daar zien ze een weide met daarop een hele hoop witte schapen en 1 zwart schaap. Daarop zegt de astronoom : waaaw, alle schotse schapen zijn zwart. De fysicus zegt op zijn beurt : nee, in Schotland zijn enkele schapen zwart. Waarop de wiskundige (de brilliantste van de drie natuurlijk) zegt : noch niet helemaal juist, in schotland is er 1 weide waarop 1 schaap graast waarvan 1 zijde zwart is.

Gebruikersavatar
Berichten: 31

Re: Wiskundemoppen

Ikkuh schreef:Jah een korte, m'n wiskundeleraar heeft een heel wat uitgebreidere versie, maar hier komt et op neer:

Er zijn 3 soorten: mensen die kunnen tellen, en de mensen die dat niet kunnen
je bedoelt waarschijnelijk:

Er zijn 10 soorten mensen: mensen die kunnen tellen en mensen die niet kunnen tellen

:shock:

Heb ik van m'n Natuurkunde leraar. ;)

Gebruikersavatar
Berichten: 1.460

Re: Wiskundemoppen

[quote='Mat '64']
Ikkuh schreef:Jah een korte, m'n wiskundeleraar heeft een heel wat uitgebreidere versie, maar hier komt et op neer:

Er zijn 3 soorten: mensen die kunnen tellen, en de mensen die dat niet kunnen
je bedoelt waarschijnelijk:

Er zijn 10 soorten mensen: mensen die kunnen tellen en mensen die niet kunnen tellen

:shock:

Heb ik van m'n Natuurkunde leraar. ;) [/quote]

Ja die heb ik ook al eens gehoord, maar persoonlijk vind ik de variant van 3 mensen begrijpelijker voor de 'gewone' mens. :wink:
<i>Iets heel precies uitleggen roept meestal extra vragen op</i>

Gebruikersavatar
Berichten: 5.679

Re: Wiskundemoppen

Die met 10 slaat op binair: "je hebt 10 soorten mensen: mensen die binair kunnen rekenen, en mensen die niet binair kunnen rekenen" :shock:
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.460

Re: Wiskundemoppen

Die met 10 slaat op binair: "je hebt 10 soorten mensen: mensen die binair kunnen rekenen, en mensen die niet binair kunnen rekenen" :shock:
Klopt, voor de mensen die dat nog niet doorhadden...

Vandaar ook dat ik zei: "die met drie mensen is voor een grotere groep te begrijpen".

Hoewel ze in essentie natuurlijk wel verschillen:

10 -> precies 2 zoals je ook verwacht, de clue ligt 'm in het begrijpen van die binaire schrijfwijze.

3 -> de clue is vooral dat het iemand vertelt die zelf niet kan tellen en daarom 3 zegt.
<i>Iets heel precies uitleggen roept meestal extra vragen op</i>

Reageer