Vragenbundel ingangsexamen geneeskunde

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 136

Vragenbundel ingangsexamen geneeskunde

Hallo, het is niet echt huiswerk maar ik heb gewoon een vraag.

Voor mijn ingangsexamen (gebuisd, maar het is toch nog een jaartje te vroeg) moest ik een soort van gesprekkenbundel invullen, degene die het ook al hebben gedaan zullen wel weten wat ik bedoel.

Nu moet ik bekennen dat ik op dit onderdeel alle hoeken van de zaal heb gezien (0.93/6), nu vroeg ik me af is er ergens een soort van bundeltje over dit soort vragen ?

Bijvoorbeeld een communicatiemodel of dergelijke ? Ik heb al wat rondgezocht maar ik vond niets.

Alvast bedankt.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Vragenbundel ingangsexamen geneeskunde

moest ik een soort van gesprekkenbundel invullen, degene die het ook al hebben gedaan zullen wel weten wat ik bedoel
Misschien toch even verduidelijken wat je hiermee bedoelt?
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Berichten: 136

Re: Vragenbundel ingangsexamen geneeskunde

Misschien toch even verduidelijken wat je hiermee bedoelt?
Het was het laatste onderdeel, je krijgt denk ik een 30-tal(?) situaties waarin je je als arts zou kunnen bevinden en je krijgt ook 4 antwoordmogelijkheden, jij moet de beste aankruisen.

Bv.

Mevrouw X komt op bezoek nadat jij een ze had aangeraden naar de fysiotherapeut te gaan, ze zegt dat ze geen betering merkt en vraagt je een andere oplossing, zij dacht aan antibiotica

Je zegt

A) Na enkele sessies zal je wel betering merken

B) Wie is je fysiotherapeut en je raadt misschien iemand anders aan

C) Je geeft haar de antibiotica

D) Je probeert nogmaals een diagnose te stellen door alle klachten nog eens te overlopen.

zo krijg je dan een 30-tal situaties.

Berichten: 189

Re: Vragenbundel ingangsexamen geneeskunde

Vreselijk onderdeel, ik weet het. Ik had 1,33 op 6 (en ben er niet door :P :D ). Het lijkt makkelijk, maar is het blijkbaar niet. Ik vind dit wel een debiel deel, aangezien dit dingen zijn die je in de opleiding (tand)arts sowieso krijgt aangeleerd.

Wat betreft die cursus die je wil, ik heb in het jaar deelgenomen aan een 3-daagse cursus van OrgaMed, waarin ik oefeningen e.d. heb gekregen. Daarbij ook een deel van een VUB-cursus Medische Vaardigheden, waarin de theorie van de communicatie arts-patiënt wordt uitgelegd. Ik ben er alleszins niet veel mee geweest, als je mijn sore ziet :D . Echte situaties zoals op het examen vind ik ook nergens.

Berichten: 136

Re: Vragenbundel ingangsexamen geneeskunde

Ike schreef:Vreselijk onderdeel, ik weet het. Ik had 1,33 op 6 (en ben er niet door :P :D ). Het lijkt makkelijk, maar is het blijkbaar niet. Ik vind dit wel een debiel deel, aangezien dit dingen zijn die je in de opleiding (tand)arts sowieso krijgt aangeleerd.

Wat betreft die cursus die je wil, ik heb in het jaar deelgenomen aan een 3-daagse cursus van OrgaMed, waarin ik oefeningen e.d. heb gekregen. Daarbij ook een deel van een VUB-cursus Medische Vaardigheden, waarin de theorie van de communicatie arts-patiënt wordt uitgelegd. Ik ben er alleszins niet veel mee geweest, als je mijn sore ziet :D . Echte situaties zoals op het examen vind ik ook nergens.
Je bent niet de enige die het een debiel deel vind hoor. Zulke dingen hangen van allerhande factoren af en elk antwoord zou je wel eens een keer kunnen gebruiken.

Mij hadden ze gezegd, zo algemeen en duidelijk mogelijk antwoorden, wat logisch lijkt maar dus toch niet zo'n goede score oplevert.

Ik heb gezien dat je in Leuven ook lessen kunt volgen (elke zaterdag in mei dacht ik), zit dit onderdeel daar ook in omvat ?

Berichten: 189

Re: Vragenbundel ingangsexamen geneeskunde

ACMilan schreef:Je bent niet de enige die het een debiel deel vind hoor. Zulke dingen hangen van allerhande factoren af en elk antwoord zou je wel eens een keer kunnen gebruiken.

Mij hadden ze gezegd, zo algemeen en duidelijk mogelijk antwoorden, wat logisch lijkt maar dus toch niet zo'n goede score oplevert.

Ik heb gezien dat je in Leuven ook lessen kunt volgen (elke zaterdag in mei dacht ik), zit dit onderdeel daar ook in omvat ?


Juist, zij geven meer dagen. Ik ben ondertussen wel geslaagd :D . Hier nog enkele sites die je misschien kunnen helpen. http://toelatingsexamen.110mb.com/

http://www.toelatingsexamen-geneeskunde.be/ (betalend)

Reageer