Persoonlijke foto

Moderator: Miels

Gebruikersavatar
Berichten: 6.058

Persoonlijke foto

Ik kamp met een probleem:


ik kan mijn persoonlijke foto niet instellen.


Als ik probeer een foto te uploaden, dan komt er in het instellingen-menu wél de net ge-uploade foto te staan, maar zo gauw ik weer op het forum ben en mijn persoonlijke foto wil checken, zie ik dat deze hetzelfde is als mijn avatar.

Ik krijg dus, óf helemaal geen persoonlijke foto en wel gewoon m'n avatar, óf 2 keer m'n avatar te zien.


Ik snap ook niet zo goed waarom je in 2 verschillende menu's een persoonlijke foto kunt oploaden; in het instellingen-menu en profiel-menu.
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Berichten: 8.614

Re: Persoonlijke foto

Ik heb deze functie zelf nog niet gebruikt. Het enige wat ik kan bedenken is dat je foto één van volgende regels overtreedt:


Alle Foto's mogen niet groter zijn dan 50 kB.

Foto's mogen niet groter zijn dan 150 pixels bij 150 pixels.
In dit geval zou er m.i. echter een foutmelding moeten komen en de link met de avatar kan ik al helemaal niet verklaren.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Gebruikersavatar
Berichten: 6.058

Re: Persoonlijke foto

Klintersaas schreef:Ik heb deze functie zelf nog niet gebruikt. Het enige wat ik kan bedenken is dat je foto één van volgende regels overtreedt:


In dit geval zou er m.i. echter een foutmelding moeten komen en de link met de avatar kan ik al helemaal niet verklaren.

De desbetreffende foto is exact 150 * 150 en onder de 30kb.


Heb al alles geprobeerd, maar niets lijkt te helpen.
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.716

Re: Persoonlijke foto

anusthesist schreef:Ik kamp met een probleem:


ik kan mijn persoonlijke foto niet instellen.


Als ik probeer een foto te uploaden, dan komt er in het instellingen-menu wél de net ge-uploade foto te staan, maar zo gauw ik weer op het forum ben en mijn persoonlijke foto wil checken, zie ik dat deze hetzelfde is als mijn avatar.

Ik krijg dus, óf helemaal geen persoonlijke foto en wel gewoon m'n avatar, óf 2 keer m'n avatar te zien.
Ik zie je foto gewoon in je profiel staan (jij met je gitaar), en je avatar naast je post hierboven. Had je intussen de oplossing gevonden? Of had je de WSF pagina niet "vernieuwd" (refresh).

Ik snap ook niet zo goed waarom je in 2 verschillende menu's een persoonlijke foto kunt oploaden; in het instellingen-menu en profiel-menu.
Het persoonlijk profiel is toch een onderdeel van de instellingen? Daar zie ik maar 1 mogelijkheid om een foto voor je profiel te uploaden, nl. : "persoonlijke foto wijzigen" onder het kopje "Persoonlijk profiel". Misschien vergis ik me, welke is er volgens jou nog meer?
I am not young enough to know everything - Oscar Wilde

Berichten: 8.614

Re: Persoonlijke foto

Ik kan je foto nu ook zien.


Het persoonlijk profiel is toch een onderdeel van de instellingen? Daar zie ik maar 1 mogelijkheid om een foto voor je profiel te uploaden, nl. : "persoonlijke foto wijzigen" onder het kopje "Persoonlijk profiel". Misschien vergis ik me, welke is er volgens jou nog meer?
Ik kan het mis hebben, maar misschien bedoelt anusthesist dat er twee wegen zijn waarlangs je je persoonlijke foto kan wijzigen:
  • Via 'Instellingen' > 'Persoonlijke foto wijzigen';
  • Naar je profiel gaan en vervolgens op 'Instellingen' klikken, waar je ook de mogelijkheid hebt om je persoonlijke foto te wijzigen.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Berichten: 4.246

Re: Persoonlijke foto

Volgens mij verwart hij avatar met persoonlijke foto....
Quitters never win and winners never quit.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.058

Re: Persoonlijke foto

Ik zie je foto gewoon in je profiel staan (jij met je gitaar), en je avatar naast je post hierboven. Had je intussen de oplossing gevonden? Of had je de WSF pagina niet "vernieuwd" (refresh).

Inderdaad, ik zie nu ook mijn persoonlijke foto staan. Ik weet niet wat er dan precies mis is gegaan, maar bedankt

voor je reacties.

Klintersaas schreef:Ik kan je foto nu ook zien.


Ik kan het mis hebben, maar misschien bedoelt anusthesist dat er twee wegen zijn waarlangs je je persoonlijke foto kan wijzigen:
  • Via 'Instellingen' > 'Persoonlijke foto wijzigen';
  • Naar je profiel gaan en vervolgens op 'Instellingen' klikken, waar je ook de mogelijkheid hebt om je persoonlijke foto te wijzigen.

Dat bedoelde ik ja. Bedankt dat je wilde reageren.

Volgens mij verwart hij avatar met persoonlijke foto....

Neen, want als ik op mijn naam klikte stond naast 'bekijk profiel' ook mijn avatar afgebeeld.

Maar het probleem is nu gelukkig verholpen.
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Persoonlijke foto

Volgens mij verwart hij avatar met persoonlijke foto....
Nee hoor:
Ik krijg dus, óf helemaal geen persoonlijke foto en wel gewoon m'n avatar, óf 2 keer m'n avatar te zien.
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Gebruikersavatar
Berichten: 6.058

Re: Persoonlijke foto

Frappant, als ik nu 'bekijk profiel' aanklik, zie ik m'n avatar staan bij 'foto van gebruiker'.


Jullie ook?
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Persoonlijke foto

Nee hoor, het is goed zo!


plaatje.JPG
plaatje.JPG (96.58 KiB) 956 keer bekeken
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Berichten: 8.614

Re: Persoonlijke foto

Nee hoor, wanneer ik je profiel bekijk is alles netjes in orde:


profielanusthesist.png
profielanusthesist.png (101.42 KiB) 962 keer bekeken


EDIT: Phys is me voor.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Persoonlijke foto

Wat ben ik weer snel. Maar ja, ik heb ook niet zo'n mooie rode rondjes dus dat scheelt tijd :D
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Gebruikersavatar
Berichten: 6.058

Re: Persoonlijke foto

Nee hoor, het is goed zo!

Ik zie dit:


Afbeelding
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Persoonlijke foto

Vreemd. Misschien even je cookies verwijderen en internetbrowser herstarten?
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Gebruikersavatar
Berichten: 6.058

Re: Persoonlijke foto

Vreemd. Misschien even je cookies verwijderen en internetbrowser herstarten?

Dankje, dit heeft gewerkt. Ik zie eindelijk m'n avatar én m'n persoonlijke foto.


Het probleem is nu definitief opgelost.
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Reageer