Mammon

Moderator: Rhiannon

Reageer

Mammon

eerst het Koninkrijk van God zoeken.

Geeft en u zal gegeven worden: een goede, gedrukte, geschudde, overlopende maat zal men in uw schoot geven. Want met de maat, waarmede gij meet, zal u wedergemeten worden.

(Lucas 6:38 )

Berichten: 717

Re: Mammon

duh? Vertel je dat ook in Afrika?

Re: Mammon

mag ik die vraag terugkaatsen?

Berichten: 717

Re: Mammon

mag ik die vraag terugkaatsen?
Je kaatst maar raak. Vergeet niet dat we hier niet op een Jehova platform zitten...
Geeft en u zal gegeven worden
Als het om snel geld verdienen gaat kun je het schudden wat betreft dit tegeltje. Ik ben niet bepaald een gods aanhanger, maar in Zijn perspectief zou ik zeggen dat geld niet hetgeen is waar Hij op doelt. Geld is wel de issue bij dit topic dus God kan hier verder wel buiten beschouwing worden gelaten.
Want met de maat, waarmede gij meet, zal u wedergemeten worden.
Slechts mijn hoogste rechter zal over mij oordelen en ik zal mij moeten verantwoorden tegenover hem.

Eén keer raden wie dat is...

nee, niet god,

nog een keer...

ps. Vergeet niet dat de leer van Jezus verbasterd is en de verbasterde uitvoering door velen wordt aangehangen. De orginele(re) teksten (evangelien) zijn inhoudelijk niet eens vreselijk verschillend, slechts toevoeging van een woordje hier en daar of verandering van zinsbouw was voldoende. De door lukas beschreven leefregel die wel erg veel lijkt op die van Mattheus (verbastering?) kan opeens heel anders uitpakken.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.107

Re: Mammon

Laten we wel weer even on-topic blijven, aub.

Re: Mammon

Ik ben niet bepaald een gods aanhanger, maar in Zijn perspectief zou ik zeggen dat geld niet hetgeen is waar Hij op doelt. Geld is wel de issue bij dit topic dus God kan hier verder wel buiten beschouwing worden gelaten.
gij kunt niet God dienen èn Mammon

Gebruikersavatar
Berichten: 1.210

Re: Mammon

eerst het Koninkrijk van God zoeken.
gij kunt niet God dienen èn Mammon
hoe doet de katholieke kerk bv dat dan? zij kunnen dat overduidelijk wel als je kijkt naar hun verleden en nu nog steeds het vaticaan....

de snelste manier om rijk te worden: rijk geboren worden :shock:
If you don't think you can reach the stars, that's fine cause it just leaves more for me to grab.

Berichten: 717

Re: Mammon

hoe doet de katholieke kerk bv dat dan? zij kunnen dat overduidelijk wel als je kijkt naar hun verleden en nu nog steeds het vaticaan....
Ik zal niet beweren dat ze daar heilig zijn, dat doen anderen... :wink:

Gebruikersavatar
Berichten: 1.210

Re: Mammon

hoe doet de katholieke kerk bv dat dan? zij kunnen dat overduidelijk wel als je kijkt naar hun verleden en nu nog steeds het vaticaan....
Ik zal niet beweren dat ze daar heilig zijn, dat doen anderen... :wink:


ik had het ook niet over jouw uitspraken :shock:
If you don't think you can reach the stars, that's fine cause it just leaves more for me to grab.

Re: Mammon

mooie opmerking, die laatste.

nog even over God en Mammon:

Er is nogal een verschil tussen Geld dienen en geld verdienen.

Gebruikersavatar
Berichten: 153

Re: Mammon

[offtopic]

1)
Even ter vergelijk, als je een bijstandsuitkering hebt in Nederland, behoor je tot de rijkste 10% van de wereld.... Het is maar hoe je het labelt he?
2)
mooie opmerking, die laatste.
Helaas is geld ook relatief. Alain de Botton heeft hier een mooi boek over geschreven. En dat is ook het probleem voor de ongelukkigen die een bijstandsuitkering hebben of het met een minimumloon moeten doen.

Ik vind het geen mooie opmerking. Ik vind het bovendien een rationalisatie die niet opgaat. Ik zat laatst een documentaire te kijken over een man die ervoor pleitte dat bij kinderen onder de twee jaar het leven indien gewenst beeindigd mocht worden. Een soort 'nogal late abortus' zeg maar. Het argument is dat de hersens voor het tweede levensjaar nog niet volgroeid zijn en er op die leeftijd dus geen sprake is van volwaardig menselijk leven.

Rationeel heeft de man misschien gelijk. Maar is het een mooie visie op de medemens? Ik denk van niet.

[/offtopic]

Re: Mammon

Geld brengt geen geluk maar het helpt je wel in de goeie richting.Dat geld geen geluk brengt is een zwakke troost voor zij die er geen hebben.Er zijn al meer drama's gebeurt door gebrek aan geld dan door te veel.Terwijl miljoenen creveren van de honger moet men niet doen alsof geld maar relatief is.Het maakt het verschil tussen leven en dood.

Berichten: 2

Re: Mammon

Geld brengt geen geluk maar het helpt je wel in de goeie richting.Dat geld geen geluk brengt is een zwakke troost voor zij die er geen hebben.Er zijn al meer drama's gebeurt door gebrek aan geld dan door te veel.Terwijl miljoenen creveren van de honger moet men niet doen alsof geld maar relatief is.Het maakt het verschil tussen leven en dood.

Reageer