Samenkomst: Ideeen voor lezingen/workshops

Moderator: Miels

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Samenkomst: Ideeen voor lezingen/workshops

We zijn druk bezig met het organiseren van de samenkomst waar jullie ongetwijfeld al meer over hebben gelezen.


Zoals het er nu naar uitziet willen we wel iets van inhoud aan het programma toevoegen. We zijn wat dingen aan het verzinnen, maar tussen de lezers hier zitten ook vast mensen die nog goede ideeen hebben voor een lezing.


De ideeen zelf zijn erg leuk, maar veel daarvan kunnen we ook zelf wel bedenken. Het gaat ons vooral om hoe dat idee te realiseren is. Met andere woorden: heb je een idee voor het onderwerp van een lezing, geef dan ook aan wie wellicht die lezing zou kunnen geven. Bij een workshop net zo: geef (liever) niet alleen het onderwerp, maar ook of je ideeen hebt over wie dat zou kunnen geven, en hoe de workshop vorm zou kunnen krijgen.


Wat betreft budget: vooralsnog hebben we hier geen duidelijkheid over. Wellicht vragen we een kleine bijdrage voor iedereen, misschien kunnen we een sponsor regelen.

Ik zou zeggen: laat de kosten een niet al te grote rol spelen. Zo krijgen we hier veel ideeen en kunnen we de keuze later altijd af laten hangen van het beschikbare budget. Een vermelding van wat je schat dat de kosten zullen zijn is wel handig.

Als we meer duidelijkheid hebben laten we het weten.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 1.349

Re: Samenkomst: Ideeen voor lezingen/workshops

Ik heb dan eerst een praktische vraag: is er geld voor beschikbaar? Voor eventuele materialen (als je het over workshops hebt) of om sprekers te betalen?
Give a man a fire, and he's warm for a day. Set him on fire, and he's warm for the rest of his life!

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Samenkomst: Ideeen voor lezingen/workshops

Ik heb dan eerst een praktische vraag: is er geld voor beschikbaar? Voor eventuele materialen (als je het over workshops hebt) of om sprekers te betalen?
Goed punt. Om de vraag volledig te houden heb ik m'n post maar even wat aangepast (aan het eind). Hoop dat dat voldoende antwoord is!
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Samenkomst: Ideeen voor lezingen/workshops

Om even alles bij elkaar te houden doe ik er hier maar even melding van:


Elmo heeft mij laten weten dat hij wel een lezing over luminescentie wil geven.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Samenkomst: Ideeen voor lezingen/workshops

luminicentie in welk opzicht? dieren of wat moet ik me daarbij voorstellen?


...elmo?
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Samenkomst: Ideeen voor lezingen/workshops

...elmo?
Uhh. Ja. Elmo :shock:
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Samenkomst: Ideeen voor lezingen/workshops

Ik had in gedachte om een (wetenschappelijke) quiz (niet moeilijk, wel amusement) te organiseren.


Waarschijnlijk heb ik wel de hulp van een ander persoon hiervoor nodig. Anders is het wel heel veel werk.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gebruikersavatar
Berichten: 3.437

Re: Samenkomst: Ideeen voor lezingen/workshops

...elmo?

you rang? :shock:


Luminescentie in de zin van licht in -> ander licht uit. Je weet wel als beveiliging in de euro biljetten, paspoorten, etc.... Geen goed idee?
Never underestimate the predictability of stupidity...

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Samenkomst: Ideeen voor lezingen/workshops

Ik zou graag een presentatie over MEMS willen houden, maar ben niet in het land. Ik bewaar het voor de volgende keer.

Berichten: 232

Re: Samenkomst: Ideeen voor lezingen/workshops

Luminescentie in de zin van licht in -> ander licht uit. Je weet wel als beveiliging in de euro biljetten, paspoorten, etc.... Geen goed idee?
Jawel, mij lijkt het een goed idee, spreekt ook een breed publiek aan en is niet direct té wetenschappelijk dus...
voorheen bekend als "fysicusje in spe"

Gebruikersavatar
Berichten: 48

Re: Samenkomst: Ideeen voor lezingen/workshops

Ik zou graag een presentatie over MEMS willen houden, maar ben niet in het land. Ik bewaar het voor de volgende keer.


reden genoeg om terug te keren dacht ik zo.

Gebruikersavatar
Berichten: 104

Re: Samenkomst: Ideeen voor lezingen/workshops

Wanneer is het? Is er een thema? Strict beta? Ik moet aardig wat aard-verhalen kwijt. Hier een lijstje van mogelijke onderwerpen, nog aan te vullen met zaken als "koolstof datering, problemen en oplossingen.", "de mammoet". Roep maar als het past en er belangsteling voor is.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Samenkomst: Ideeen voor lezingen/workshops

Wanneer is het? Is er een thema? Strict beta? Ik moet aardig wat aard-verhalen kwijt. Hier een lijstje van mogelijke onderwerpen, nog aan te vullen met zaken als "koolstof datering, problemen en oplossingen.", "de mammoet". Roep maar als het past en er belangsteling voor is.


Koolstof datering is misschien wel leuk.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gebruikersavatar
Berichten: 1.279

Re: Samenkomst: Ideeen voor lezingen/workshops

Wie ga je allemaal een lezing laten doen? Ga je het beperken tot moderators of mag er ook een "gewone" gebruiker tussen zitten?


Ik ben wel kandidaat maar waarschijnlijk iets te jong.

Re: Samenkomst: Ideeen voor lezingen/workshops

aaargh schreef:Wie ga je allemaal een lezing laten doen? Ga je het beperken tot moderators of mag er ook een "gewone" gebruiker tussen zitten?


Ik ben wel kandidaat maar waarschijnlijk iets te jong.
Oh, iedereen die iets interessants kan vertellen! Een gebruiker is dus ook zeker mogelijk!


Verder zouden er ook sprekers uitgenodigd kunnen worden (hmm, zou Wubbo Okkels voor weinig willen komen? :shock: )

Reageer