[Wiskunde] Kansrekenen, vraagstukje )

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 308

[Wiskunde] Kansrekenen, vraagstukje )

Afbeelding

Op de eerste vraag ben ik er door logisch denken op gekomen dat dit eigelijk overeenkomt met

0,96^4 * 0,04 = 0,034 --> Poisson-verdeling zou ook lukken denk ik

Volgens mij is het aantal trekkingen voor succes (verwarrend, succes is hier afkeuren) binomiaal verdeeld :

- vaste kansen

- vast aantal willekeurige experimenten

- 2 mogelijkheden : slecht of goed , fail of succes

De overige vragen zouden een uitkomst geven van 5.11 respectievelijk 422.22 (volgens de oplossing die ik doorgestuurd kreeg)

Is er iemand die deze laatste twee antwoorden terugvind en mij kan verklaren?

Ik zou heel dankbaar zijn hiervoor
The exclamation that follows a worldchanging invention isn't"Eureka". It is "That's funny"

Berichten: 954

Re: [Wiskunde] Kansrekenen, vraagstukje )

Keith schreef:Afbeelding

Op de eerste vraag
Um, welke vraag?

Berichten: 308

Re: [Wiskunde] Kansrekenen, vraagstukje )

Um, welke vraag?
wow, m'n afbeelding kwam niet door... ok dan tik ik ze snel over.

Mars BV in Veghel is een van de 75 vestigingen van Mars Incorporated en er wordt onder andere de productie verzorgd van M&M's. In een zakje hoort 50 gram te zitten. Als een zakje minder weegt dan 48gram, wordt het tijdelijk uit productie gehaald. De zakjes worden verpakt in dozen van 20 zakjes. De kans op een afgekeurd pakje (= uit productie genomen) is 0,04.

Vraag 1 : Wat is de kans dat het eerste afgekeurde zakje wordt opgemerkt bij het vijfde gecontroleerde zakje uit een doos van 20? [3,4% door Poisson of 0.96^4 * 0,04)

Vraag 2 : Als k het aantal gecontroleerde zakjes is alvorens de getalwaardes voor de eerste keer een afgekeurd zakje wordt aangetroffen, bepaal dan de kansverdeling van k. [Ben ik niet zeker, stond niets bij]

Vraag 3 : Bereken E (k) en Var (X) [ --> volgens persoon die mij deze vraag gaf respectievelijk 5.11 en 422.22]
The exclamation that follows a worldchanging invention isn't"Eureka". It is "That's funny"

Berichten: 4.246

Re: [Wiskunde] Kansrekenen, vraagstukje )

wow, m'n afbeelding kwam niet door... ok dan tik ik ze snel over.
Hij komt wel door! Maar het duurt een paar seconden :D
Vraag 1 : Wat is de kans dat het eerste afgekeurde zakje wordt opgemerkt bij het vijfde gecontroleerde zakje uit een doos van 20? [3,4% door Poisson of 0.96^4 * 0,04)
Het tweede antwoord.
Vraag 2 : Als k het aantal gecontroleerde zakjes is alvorens de getalwaardes voor de eerste keer een afgekeurd zakje wordt aangetroffen, bepaal dan de kansverdeling van k. [Ben ik niet zeker, stond niets bij]
mis mis mis....raak! De kansverdeling die hierbij hoort heet de g...?
Quitters never win and winners never quit.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: [Wiskunde] Kansrekenen, vraagstukje )

Free image Hosting is wat traag denk ik.

Deze doet het in alle geval.
mars.gif
mars.gif (22.83 KiB) 386 keer bekeken
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 308

Re: [Wiskunde] Kansrekenen, vraagstukje )

dirkwb schreef:Hij komt wel door! Maar het duurt een paar seconden :D

Het tweede antwoord.

mis mis mis....raak! De kansverdeling die hierbij hoort heet de g...?
Geometrische ^^ dacht ik ook aan... Maar toen ik deze probeerde bij de vraag die erop volgt lukte het niet...
The exclamation that follows a worldchanging invention isn't"Eureka". It is "That's funny"

Berichten: 954

Re: [Wiskunde] Kansrekenen, vraagstukje )

wow, m'n afbeelding kwam niet door... ok dan tik ik ze snel over.


Oeps, nu doet het plaatje het wel!

Reageer