Wat wikipedia belangrijk vindt...

Moderator: Rhiannon

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Wat wikipedia belangrijk vindt...

Op deze site heeft men een vergelijking gemaakt van het aantal woorden dat in wikipedia-artikels besteed wordt aan Kirby, Knuckles the Echidna, Mario, Call of Duty en andere game-gerelateerde entries enerzijds, en Tolstoj, Jezus, het National Human Genome Research Institute, seriemoordenaars en andere, iets gewichtiger zaken anderzijds.

Een inhoudelijke analyse wordt niet gemaakt, maar bij deze weten we toch weer wat belangrijk is. :D

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Wat wikipedia belangrijk vindt...

Niet zo schokkend natuurlijk; wikipedia is een product van haar auteurs en dat is (gemiddeld) een jonger publiek met een bovengemiddelde interesse voor computer- (en dus ook games) gerelateerde zaken...
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Berichten: 8.614

Re: Wat wikipedia belangrijk vindt...

Leuk toeval, ik heb die site vandaag nog uitgebreid doorgelezen. Heb je hem soms in Humo zien staan?
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Wat wikipedia belangrijk vindt...

Ik kwam er via "linke boel" op terecht, en vond het eigenlijk wel geinig :D

(De Humo zelf koop ik haast nooit, omdat ze - op hier en daar een goeie repportage en hun goede muziekbesprekingen na - n.m.m. iets te veel afgegleden zijn naar het gemiddelde der Vlaamse weekbladen, en dat stelt niet zo veel voor.)

Berichten: 12.262

Re: Wat wikipedia belangrijk vindt...

Eerlijkgezegd vind ik de redenatie achter het verhaal onzinnig. Waarom zou het aantal woorden dat ergens over geschreven is aangeven hoe belangrijk het is?

En dan de conclusie:
A hilariously skewed, terrifyingly twisted view of the world in which all the wrong things are deemed "important" and worthy of serious academic discussion.
Watnou "terrifyingly twisted view"? Er wordt helemaal niet gekeken of de informatie onvoldoende, onvolledig of onjuist is, er worden alleen maar woorden geteld... en voor het gemak bijvoorbeeld vergeten dat er heel belangrijke dingen zijn, die met heel weinig woorden uitgelegd kunnen worden.
Victory through technology

Berichten: 8.614

Re: Wat wikipedia belangrijk vindt...

(De Humo zelf koop ik haast nooit, omdat ze - op hier en daar een goeie repportage en hun goede muziekbesprekingen na - n.m.m. iets te veel afgegleden zijn naar het gemiddelde der Vlaamse weekbladen, en dat stelt niet zo veel voor.)
Mijn ouders kopen de Humo altijd en ik lees die dus mee. Ik ben over het algemeen wel tevreden over het niveau.
Benm schreef:Eerlijkgezegd vind ik de redenatie achter het verhaal onzinnig. Waarom zou het aantal woorden dat ergens over geschreven is aangeven hoe belangrijk het is?

(...)

Watnou "terrifyingly twisted view"? Er wordt helemaal niet gekeken of de informatie onvoldoende, onvolledig of onjuist is, er worden alleen maar woorden geteld... en voor het gemak bijvoorbeeld vergeten dat er heel belangrijke dingen zijn, die met heel weinig woorden uitgelegd kunnen worden.
Die site is volgens mij dan ook niet erg serieus bedoeld.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Berichten: 12.262

Re: Wat wikipedia belangrijk vindt...

De site inderdaad niet, maar als andere media het dan weer oppakken en er hun draai aangeven kan het wel weer zo overkomen.
Victory through technology

Berichten: 8.614

Re: Wat wikipedia belangrijk vindt...

Bedoel je de vermelding in Humo? Wel, het onderdeel waar die link in voorkwam 'Linke Boel' is er speciaal op gericht om in het oog springende, grappige, originele, belachelijke,... links te verzamelen. De interpretatie van de lezer is echter nog een heel andere zaak en kan misschien wel min of meer gestuurd, maar zeker niet gecontroleerd worden door het medium zelf.

edit door Miels: discussie die hier ontstond afgesplitst naar een apart topic over Humo.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Reageer