Achterkant van de maan

Moderators: Michel Uphoff, jkien

Reageer

Achterkant van de maan

De achterkant van de maan is niet vanaf de aarde te zien. Hoe kun je dit verklaren vanuit een heliocentrish oogbeeld? Ik hoop dat iemand mij kan helpen! Dank je wel

Gebruikersavatar
Berichten: 153

Re: Achterkant van de maan

Misschien dat je hier wat aan hebt?
Geen touw of kabel kan zo stevig samensnoeren, zo vast binden, als liefde met één enkele draad doet - Robert Burton

Re: Achterkant van de maan

Thnx :shock: het is voor een ANW opdracht en ik ben niet zo natuurkundig ingesteld ;) vandaar

Re: Achterkant van de maan

De achterkant van de maan is vanaf de aarde nooit te zien. We zien telkens de maan maar vanaf een zijde omdat de achterkant van ons staat afgekeerd. Dit komt doordat de maan in ongeveer 27 dagen rond zijn as draait maar de maan ook in 27 dagen rond de aarde draait.

Dit heb ik dus verzameld waar waarom is dit alleen mogelijk via een heliocentrisch wereldbeeld? En niet een geocentrisch? :shock: Ik snap er niks van!

Re: Achterkant van de maan

heej mensen..

Aangezien de vorige vraag van mijn vriendin is en ik zow a-natuurkundig ben. kan een van jullie mij misschien ook wel helpen! ;)

Venus en Mercurius staan altijd in de buurt van de zon. Mars, Jupiter en Saturnus kunnen overal langs de ecliptica staan.

als een van jullie het misschien weet.. plz.. help mij! :shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 153

Re: Achterkant van de maan

En wat bedoel je als vraag? Welke methode gebruiken jullie trouwens? Misschien weet ik nog wel een paar linkjes met antwoordjes? ;) :?: :shock:
Geen touw of kabel kan zo stevig samensnoeren, zo vast binden, als liefde met één enkele draad doet - Robert Burton

Berichten: 683

Re: Achterkant van de maan

Venus en Mercurius staan altijd in de buurt van de zon. Mars, Jupiter en Saturnus kunnen overal langs de ecliptica staan.
Dat komt omdat Mercurius en Venus dichter bij de zon staan dan de aarde. Alle andere planeten staan verder van de zon dan de aarde.

Re: Achterkant van de maan

Thnx Vortex.. dat had ik ook gevonden maar ik wist niet of het goed was.. jullie zijn echt super behulpzaam en ik weet dus waar ik moet komen voor mn volgende vragen. :wink:

Reageer