Is dit misschien door Jan Sloot gemaakt?

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer

Is dit misschien door Jan Sloot gemaakt?

Ik heb hier een bestandje van 64KB waar je ogen van open zullen vallen....

Een hele presentatie in 3D.......

Voor iedereen die geinteresseerd is kan ik naar de volgende link

verwijzen.....

http://www.theproduct.de/

Gebruikersavatar
Berichten: 5.679

Re: Is dit misschien door Jan Sloot gemaakt?

Nee, door een stel Duitse freaks uit de demoscene, ik heb ze wel eens ontmoet. Jan Sloot heeft hiet niets mee te maken, is ook een compleet andere techniek.

Heb zelf in het verleden ook dit soort dingen gemaakt, zie tbl.org, zij het niet zo mooi als de bouwsels van Farbrausch (was dan ook gemaakt op en bedoeld voor oudere computers, zonder 3D kaarten enzo).

Komt neer op alles berekenen, je slaat alleen formules op om de 3D-modellen, textures, muziek enz. mee te genereren in plaats van de data zelf. Als je bekend bent met programma's als 3D Studio Max: in plaats van een bol, kubus of torus op te slaan als een normaal 3D model met honderden of duizenden punten, sla je hem als een parametrisch model op, d.w.z. alleen een code voor "bol" en zijn positie en straal.

Scheelt ontzettend veel ruimte natuurlijk, daarom kun je ook in 64KB al heel veel dingen proppen, alleen je werkt wel de andere kant op als wat je met gewone compressie doet. Normaal heb je bepaalde content (film, muziek, whatever) en dat probeer je zo klein mogelijk te krijgen. In die demo's begin je te denken vanuit formules, van daaruit bouw je je animatie op tot je iets krijgt wat er leuk uitziet.
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Reageer