Wiskundige formules in powerpoint

Moderators: dirkwb, Xilvo

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 2.906

Wiskundige formules in powerpoint

Hoi, ik ga binnenkort afstuderen en nu moet ik hiervoor binnenkort een presentatie geven m.b.v. Powerpoint. Maar nu weet ik niet hoe ik wiskundige formules in PowerPoint kan weergeven. Zo heb ik bijvoorbeeld een aantal keer een tensorproduct en het symbool voor de reele getallen nodig.

Heeft iemand tips voor mij?
while(true){ Thread.sleep(60*1000/180); bang_bassdrum(); }

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Wiskundige formules in powerpoint

Microsoft equation editor?

Plaatjes in LaTeX maken?
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Berichten: 8.614

Re: Wiskundige formules in powerpoint

Ik weet niet welke versie van PowerPoint je hebt, maar ik (Microsoft Office PowerPoint 2003) gebruik voor zoiets de 'Microsoft Vergelijkingseditor':
  1. Klik op de dia waaraan je een formule wilt toevoegen;
  2. Klik op 'Invoegen' en vervolgens op 'Object'
  3. Selecteer 'Microsoft Vergelijkingseditor 3.0'
  4. Maak je formule!
EDIT: Bart was me voor.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Wiskundige formules in powerpoint

Eventueel kan je Mathtype installeren (30-dagen gratis probeerversie), dit is de "grote broer" van de ingebouwde vergelijkingseditor van MS Office en integreert er ook vlekkeloos mee.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Wiskundige formules in powerpoint

Of je doet het (i.p.v. met Powerpoint) zo.
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Gebruikersavatar
Berichten: 2.906

Re: Wiskundige formules in powerpoint

Bedankt voor de reacties, heb die equation editor inmiddels ook zelf al ontdekt :P

Vind hem alleen wel een beetje beperkt. het symbool voor de reele getallen lijkt ie niet te kennen? :D
while(true){ Thread.sleep(60*1000/180); bang_bassdrum(); }

Gebruikersavatar
Berichten: 84

Re: Wiskundige formules in powerpoint

De meest professionele oplossing is het in Latex (Beamer Class) zelf te doen:

Voorbeeld

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Wiskundige formules in powerpoint

...zoals ik ook al schreef :D (al ging mijn link niet over Beamer Class)

De vergelijkingseditor is toch vrij beperkt, en als ik het me goed herinner is Math-E-Mad_X masterstudent mathematische fysica. Dus dan wil je het toch wat professioneler aanpakken lijkt me. Wat ik me afvraag: hebben ze je nooit op de universiteit iets verteld hierover? En je zult toch wel vaker al een presentatie hebben gegeven?
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Wiskundige formules in powerpoint

Vind hem alleen wel een beetje beperkt. het symbool voor de reele getallen lijkt ie niet te kennen? :P
Dat lijkt me toch sterk, maar ik kan het hier niet controleren omdat Mathtype de equation editor volledig vervangt. Eventueel installeer je die trial van mathtype, daar zit :D zeker in.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Berichten: 150

Re: Wiskundige formules in powerpoint

Ik heb destijds voor mijn bachelorpresentatie texpoint gebruikt. Dat is een klein add on zodat je latexcode in powerpoint kan gebruiken. Kan je ook maar 30 dagen gebruiken, maar wellicht slingert er ergens op internet een crack rond.

Reageer