Springen naar inhoud

Veeltermfuncties

• Log in om te kunnen reageren

Zapp

Zapp

• >25 berichten
  • 26 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 27 juli 2008 - 09:24

Even een vraagje tussendoor.
Klopt het dat een 2e graads functie maximaal 2 nulpunten heeft en een 3e graads functie maximaal 3 heeft?

Verder ben ik benieuwed of in http://www.td-hostin...ex_gen_wisk.pdf bij de eerste vraag, dat wat er staat over " a = 3 en f(b/2) " klopt.

groetjes

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

TD

TD

• >5k berichten
  • 24049 berichten
  • VIP

Geplaatst op 27 juli 2008 - 09:55

Als je een nieuwe vraag hebt, start er dan een nieuwe topic over - dit hoorde helemaal niet bij de topic waar je je vraag geplaatst had. Ik heb je bericht afgesplitst naar een nieuwe topic.

Een veelterm van de n-de graad heeft hoogstens n (reŽle) nulpunten. De rest van het antwoord klopt volgens mij ook...
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Zapp

Zapp

• >25 berichten
  • 26 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 27 juli 2008 - 10:06

ow sorry, ik wou niet teveel topics openen en het leek een beetje te passen bij dat andere onderwerp :D

maar even terug on topic. er staat op het einde van de vraag 3/2b^3c - 24bd =\(is niet gelijk aan) 0. Maar waarom is dat zo ?

TD

TD

• >5k berichten
  • 24049 berichten
  • VIP

Geplaatst op 27 juli 2008 - 10:12

Die uitdrukking is niet "altijd" gelijk aan 0, dat wil zeggen niet voor alle (willekeurige) waarden van c en d.
Het kan gelijk zijn aan 0, voor specifieke waarden van c en d; maar dat is niet de vraag.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures