Springen naar inhoud

Autodidactisch wiskunde leren

• Log in om te kunnen reageren

• Gast

Geplaatst op 21 april 2005 - 16:44

Ik had tot voor kort geen moeite gedaan voor wiskunde wegens problemen op school. Nu wil ik het me toch zelf gaan leren en zoek daarom een goed boek, ik wil voor het einde van de zomervakantie op een redelijk redelijk :shock: niveau zitten, iemand ideeŽn?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Nabuko Donosor

Nabuko Donosor

• >25 berichten
  • 94 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 21 april 2005 - 17:56

hoi, ik vraag me af welk niveau je wil bereiken en in welke tak van de wiskunde?
Algemeen kan ik je Van Basis Tot Limiet en Delta aanraden, deze zijn niveau middelbaar onderwijs (VWO in Nederland). Deze richten zich dan ook wel vooral tot de Analyse (vind ik toch)
ps Dit zijn Vlaamse boeken, maar ik denk wel dat ze te krijgen zijn in Nederland.

Mat '64

Mat '64

• >25 berichten
  • 31 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 21 april 2005 - 21:25

in Nederland hebben wij Wiskunde Boeken met de naam "Getal & Ruimte" daar zitten opgaven in waarmee jezelf flink mee kan laten oefenen.

En als je Echt Wiskundig wilt leren denken, dan moet je Olympiade Vraagstukken maken, en veel bewijsvoering opgaven maken.

• Gast

Geplaatst op 22 april 2005 - 13:55

Ik had tot voor kort geen moeite gedaan voor wiskunde wegens problemen op school. Nu wil ik het me toch zelf gaan leren en zoek daarom een goed boek, ik wil voor het einde van de zomervakantie op een redelijk redelijk :shock: niveau zitten, iemand ideeŽn?

Op havo/vwo-niveau? Dan zou ik geen tijd verspillen met bestaande schoolwiskundemethodes, die er immers op gericht zijn dat je de stof uitgesmeerd over vele jaren tot je neemt, maar meteen duiken in hbo-instap wiskundeboeken als Wiswijs (Pach), basis wiskunde hbo (vd Hoek), en/of basiswiskunde van vd Craats, die laatste is gratis te downloaden van http://staff.science.uva.nl/~craats/
Succes!

Mat '64

Mat '64

• >25 berichten
  • 31 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 22 april 2005 - 15:19

Snelcursus boeken kunnen ook, helaas heb ik weining kennis van de verschillende varianten.

• Gast

Geplaatst op 22 april 2005 - 20:39

Op havo/vwo-niveau? Dan zou ik geen tijd verspillen met bestaande schoolwiskundemethodes, die er immers op gericht zijn dat je de stof uitgesmeerd over vele jaren tot je neemt, maar meteen duiken in hbo-instap wiskundeboeken als Wiswijs (Pach), basis wiskunde hbo (vd Hoek), en/of basiswiskunde van vd Craats, die laatste is gratis te downloaden van http://staff.science.uva.nl/~craats/
Succes!

Bedankt! Ik had dat probleem toen ik met gymnasium begon inderdaad. Ik was behoorlijk goed in wiskunde (behalve het tekenwerk) maar door de uitgestrektheid van de stof en de haast waterpasse leercurve begon het me snel te vervelen.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures