Springen naar inhoud

Eigen beveiligingssysteem

• Log in om te kunnen reageren

Magnetoow

Magnetoow

• 0 - 25 berichten
  • 13 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 22 april 2005 - 08:23

Beste techneuten,

ik zou mijn eigen beveiligingssysteem willen bouwen en via mijn PC alarm laten uitslaan als er iets mis zou gaan.

Ikzelf zat te denken aan allereerst op de deuren en ramen iets van een electrische schakeling en dus constant signaal, tenzij deze onderbroken wordt ofzo, te bouwen.

Verder iets van lasertjes/ledjes/fotodiodes in de open ruimten ofzo om ook te detecteren of deze onderbroken wordt als er iemand langsloopt.

Hebben jullie een leuk/goed/spontaan idee om dit zo goed mogelijk op te zetten?

Alvast bedankt!!!! :shock:

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

king nero

king nero

• >250 berichten
  • 934 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 22 april 2005 - 12:25

om te beginnen: dan moet je je pc al constant op laten staan om effect te hebben.
informeer eerst eens naar Siemens LOGO (soft) of een PLC-sturing.

Tweedens: de voeding, reken op een apart circuit dat niet onderbroken kan worden, dus gescheiden van het normale net, voor alle sensoren+hoofdunit (LOGO of PLC, of eventueel toch je pc). cablage door gans het huis, reken zelf maar.

derde: mss. beter met bewegingssensoren dan glasbreukdetectoren en winkelogen (die dingen die op een reflector schijnen, die een geluidje (of "1" signaal) geven wanneer de straal onderbroken wordt)?

Persoonlijk zou ik voor een PLC gaan (+ de nodige contactoren), maar voor mensen die dit niet kennen is logo een (iets minder complex) en volwaardig alternatief voor een alarmsysteem, en dit wordt geprogrammeerd in een function block-omgeving, wat zeer snel en gemakkelijk aanleert.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures